به گزارش ایرنا ، پروژه مسکونی معروف به مجتمع شهدای ادارات قرچک که عملیات اجرایی آن از سال 88 و با هدف احداث 256 واحد مسکونی آغاز گردید، یکی از پروژه هایی مشکل دار این شهرستان است که به دلیل تأخیر در واگذاری واحدهای احداثی، با اعتراض بسیاری از متقاضیان مواجه شده بود.
این پروژه مسکونی که در ابتدا قرار بود با تسهیلات 190 میلیون ریالی در قالب تسهیلات 4 درصدی پروژه مهر ظرف سه سال احداث شود ، براساس تصمیمات هیأت مدیره ، تعداد واحدهای احداثی از 256 واحد به 530 واحد و تسهیلات آن نیز از 190 میلیون ریال به 360 میلیون ریال افزایش یافت ، اقدامی که باعث اعتراض مالکان و تجمع چندباره آنان مقابل فرمانداری قرچک شد.
تأخیر به وجود آمده در واگذاری واحدهای مسکن باعث شده تا باز پرداخت تسهیلات اعطایی با دیرکرد مواجه شود و میزان بدهی هر واحد به 430 میلیون ریال افزایش یابد ، این در حالی است که اگر بازپرداخت این تسهیلات تا پایان امسال ، آغاز نشود ، نرخ سود تسهیلات از 4 درصد به 24 درصد افزایش پیدا می کند.
رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک در همین ارتباط از تعیین تکلیف واحدهای این مجتمع مسکونی و واگذاری 200 واحد به متقاضیان تا دهه فجر امسال خبر داد.
مرتضی سلطان محمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با دستور دادستان و سرپرست فرمانداری قرچک ، هفته گذشته مجمع عمومی فوق العاده شرکت تعاونی شهدای ادارات شهرستان برگزار شد و اعضا نسبت به انحلال هیأت مدیره پیشین تعاونی و تعیین هیأت تسویه برای تعیین تکلیف واحدهای مجتمع مسکونی شهدای ادارات اقدام کردند.
وی افزود : وظیفه هیأت تسویه انتخاب شده از سوی اعضا ، پیگیری، تکمیل و واگذاری پروژه مسکونی به متقاضیان است.
وی گفت : با توجه به محدودیت زمانی ، تلاش می شود تا 200 واحد از این مجتمع تا دهه مبارک فجر امسال به مالکان واگذار شود و مابقی واحدها تا اردیبهشت و خرداد سال آینده تکمیل وبه متقاضیان واگذار گردد.
سلطان محمدی تصریح کرد: متقاضیان برای برخورداری از تسهیلات مسکن مهر 4 درصدی تا پایان امسال فرصت دارند ضمن آن که با رایزنی صورت گرفته با بانک عامل ، تلاش می شود که این مهلت طی سه تا شش ماه دیگر تمدید شود تا برای بازپرداخت آن مشکلی برای مالکان به وجود نیاید.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.