به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز علمی کاربردی شهرداری پیشوا، تصریح کرد: تمامی ادارات، فرهیختگان، شهروندان، حوزه های علمیه و دانشگاهیان باید در هفته فرهنگی پیشوا که از 4 تا 11 اسفند امسال برگزار می شود حضوری فعال داشته باشند تا بتوان شاهد برنامه های متنوع و اثر گذار در سطح شهرستان باشیم.
وی افزود : ارتقای فرهنگ عمومی یکی از اهداف برگزاری هفته فرهنگی شهرستان پیشوا است و بر همین اساس بخشی از برنامه‌های این هفته به رفع چالش‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص پیدا می کند تا جامعه از مواهب آن برخوردار شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دو به عنوان دو بال علمی کشور با وحدت و همدلی می توانند موجب ارتقاء علمی ایران اسلامی شوند.
وی با بیان اینکه با وجود آن که کشور ایران در طول عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، از جایگاه مناسب علمی در منطقه و جهان در زمینه تولید علم برخوردار شده است افزود: البته کشورهمچنان درمباحث پژوهشی با کاستی‌هایی روبرو است.
عباسی اظهار داشت: هر چه میزان ارتباط میان حوزه و دانشگاه به ویژه در حوزه علوم کاربردی بیشتر شود ، اقدامات و فعالیت‌های علمی از دوام و قوام بیشتری برخوردار می شود.
وی تأکید کرد: رفع مشکلات جامعه در سایه ورود نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی با سرعت بیشتری همراه می شود چرا که این افراد با نگاه علمی دقیق و عمیق می توانند مسئولان را یاری رسانده و موانع توسعه و پیشرفت را برطرف کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا افزود: شهرستان پیشوا قطب تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود و اگر مراکز علمی و دانشگاهی در علمی کردن کشاورزی به مدد فعالان این حوزه وارد شوند ، شاهد رونق هر چه بیشتر این حوزه می شوند.
وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اکنون که چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد باید شعارهای انقلاب به یک فرهنگ عملی به ویژه در حوزه اخلاق به عنوان حلقه مفقوده زندگی امروزی تبدیل شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 //6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.