به گزارش ایرنا، معصومه پرندوار روز یکشنبه در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان و دهیاران بخش مرکزی و جواد آباد ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تزریق اعتبارات دولتی به روستاها، نه با هدف تغییر سیمای روستا به شهر که صیانت از فرهنگ و اصالت روستایی است تا نگاه جاذبه و دافعه روستاها و شهرها کم شده و یا از بین برود.
وی افزود: روستا، زمانی از توسعه برخوردار می شود که مبنای آن براساس شاخصه های توسعه روستایی و براساس فرهنگ آن صورت گیرد.
پرندوار اظهار داشت: هیچ مخالفتی با اقدامات زیر ساختی ، اقدامات عمرانی ، بهداشتی و فرهنگی وجود ندارد ولی اعتقاد داریم که دهیاران نباید وظیفه سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی را انجام دهند چرا که کار دهیار ، سیاسی اجتماعی است و باید بستر مناسب زندگی را با استفاده از ظرفیت روستا فراهم کند.
وی تصریح کرد: امروزه با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها، کلیه مناطق روستایی از درآمد پایدار بهره مند گشته اند و دهیاران باید با خدمات رسانی مناسب به روستانشینان، آبروی نظام و دولت را با چشاندن طعم واقعی خدمات رسانی به مردم حفظ کنند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران اظهار داشت: برنامه دهیاران در خدمت رسانی به مردم به ویژه روستانشینان باید نشأت گرفته از نگاه دولت تدبیر و امید به این مناطق باشد.
وی با تأکید بر لزوم آشنایی دهیاران با قوانین و ضوابط گفت: دهیاری که خود را با قانون مسلح می کند می تواند خدمات را در مسیر و بستر قانون و عادلانه به منطقه خود ارائه کند.
پرندوار از دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا یاد کرد و افزود: دهیاران باید با خود باوری، از ظرفیت معتمدین در تشکیل مجمع مشاورین استفاده کرده و توان صاحبان اندیشه را در رفع مشکلات روستاها به کار گیرند.
وی تأکید کرد: امروز تنگنای مالی وجود ندارد بلکه به ایده های نوین نیاز است تا بتوان با شناخت ظرفیت ها و آشنایی با کمبودها ، مشکلات را برطرف کرد.
مدیرکل امور روستایی و شورهای استانداری تهران گفت: توجه به بازآفرینی روستایی، محیط زیست روستایی، بیمه منازل روستایی و عشایری و استفاده از ظرفیت تعاون روستایی از موضوعاتی است که باید مورد توجه دهیاران قرار گیرد.
وی افزود: شهرستان ورامین در اجرای طرح بیمه روستایی، یکی از مناطق پیشرو در استان تهران است و حتی از برنامه های استان جلوتر حرکت می کند.
پرندوار استفاده از ظرفیت های گردشگری و بوم گردی را در توسعه اقتصاد روستا مهم ارزیابی کرد و افزود: طی امسال یکصد مجوز بوم گردی در کل کشور صادر شده که 72 مجوز مربوط به استان تهران است که این نشان از اهمیت این موضوع در اقتصاد استان دارد.
وی گفت: دهیاران موظفند که در کنار اقدامات عمرانی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیز توجه داشته باشند تا ماندگاری روستائیان در محل سکونت خود بیشتر شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن به خوبی وضعیت ما را رصد کرده و کشور را در دو جبهه جنگ اقتصادی و روانی قرار داده است.
وی تصریح کرد: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی باید با شکوه و عظمت تمام در مناطق روستایی برگزار شود و با اطلاع رسانی صحیح از خدمات نظام و دولت در روستاها ، مردم را بیش از گذشته به نظام امیدوار کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.