به گزارش ایرنا، عباس سلیمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: خادمان بر اساس نیاز و بررسی صلاحیت های مربوطه مشغول به فعالیت می شوند و خادمانی که افتخار خدمت به سید الکریم را دارند، دارای شاخصه های اسلامی و ارزشمندی هستند.
وی تصریح کرد: مراجع تقلید، استادان حوزه های علمیه و دانشگاه و دیگر اقشار جامعه از جمله این خادمان محسوب می شوند.

** 88 برنامه فرهنگی در هفته ولادت عبدالعظیم(ع) اجرا می شود
سلیمی در ادامه در تشریح برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: 88 عنوان برنامه مناسبتی شامل 60 برنامه تبلیغاتی، 12 مراسم آیینی مذهبی، 6 عنوان خدمات زائر و 10 عنوان برنامه رسانه ای در هفته بزرگداشت سید الکریم(ع) در حرم و بخش های مختلف شهرستان ری برگزار می شود.
18 تا 23 آذرماه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) و هفته فرهنگی ری نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، جمع خوانی خدام، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی و برگزاری جشن های قرآنی ویژه نوجوانان و خردسالان از مهمترین برنامه های این هفته است.
سلیمی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری از امسال هفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) را به عنوان هفته فرهنگی ری نامگذاری کرده است، اعلام کرد: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در جهت شناساندن ابعاد شخصیت مذهبی و فرهنگی حضرت عبدالعظیم(ع) به جامعه و آشنایی مردم با شخصیت های برجسته مذهبی و ملی مدفن در حرم یکی از مهمترین برنامه های هفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) است.
معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت که استقبال از مسافران خارجی و تقدیم 2 هزار شاخه گل توسط خدام حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در فرودگاه امام خمینی(ره)، بازدید رایگان عموم از موزه حرم، تخفیف 50 درصدی بلیت خانه علم و آسمان نمای حرم و بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح جدید حرم عبدالعظیم(ع) از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی آستان در این هفته هستند.
وی ادامه داد: امسال برگزاری جشن تکلیف و مراسم عقد زوج های جوان را نیز در حرم عبدالعظیم(ع) خواهیم داشت و همچنین ویزیت بخش های عمومی و تخصصی دارالشفای کوثر حرم به صورت رایگان انجام خواهد شد.
سلیمی در پایان یادآور شد: برنامه ویژه خردسالان با عنوان نوباوگان حسینی با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم و گل افشانی قبور شهدای مدفن در حرم عبداعظیم(ع) نیز در این هفته برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.