به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام عدالتی عصر یکشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های نیمه ‌تمام اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های قابل واگذاری در استان تهران حدود هشت هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 400 پروژه در استان تهران وجود داشت که برخی از آنها به پایان رسیده است و بخشی هم تجمیع شده است افزود: طبق قانون اجازه واگذاری پروژه های آموزش و پرورش وجود ندارد.
عدالتی ادامه داد: در قانون بودجه سال 97 که سال بعد نیز تکرار می‌شود تبصره 18 و 19 به این موضوعات اختصاص پیدا کرده که در بند الف تبصره 18 بیش از 45 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل، بازآفرینی شهری و غیره در نظر گرفته شده که 20 درصد اعتبارات بابت کمک‌های فنی و اعتباری به پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 18 پروژه سال گذشته به صورت اجاره واگذار شده است افزود: یکی از بندهای ذیل تبصره 19 این است که دستگاه‌های دولتی بدون اجازه هیئت وزیران می‌توانند اموال‌شان را بفروشند که متأسفانه از این فرصت در استان تهران استفاده نشده است.
عدالتی تصریح کرد: دولت توانایی پاسخگویی به پروژه‌های نیمه‌تمام را ندارد، باید کار به بخش خصوصی واگذار شود که در برنامه بودجه سال آینده پروژه‌های قابل واگذاری هر استان به تفکیک مشخص می‌شود که تهران موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.
عدالتی گفت: در کل کشور 80 هزار پروژه نیمه تمام داریم که 450 هزار میلیارد تومان برای اتمام آن‌ها اعتبار نیاز است و حداقل 10 سال طول می‌کشد که این اقدام انجام شود.
همچنین مدیرکل فنی و امورعمرانی استاندار تهران در این جلسه با اشاره به پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان تهران اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و ارشاد 2 هزار و 700 متر مربع پروژه قابل واگذاری تعریف شده است.
علی اکبر خراسانی بیان کرد: در حوزه آب منطقه‌ای تهران نیز پساب ری، ورامین و پاکدشت به میزان 200 میلیون مترمکعب و تامین آب تهران به میزان 165 میلیون مترمکعب در دست بررسی است که قابلیت واگذاری دارد.
وی با اشاره به دیگر پروژه‌ها افزود: در حوزه فنی و حرفه‌ای 5 هزار و 435 مترمربع به روش bot و در حوزه ورزش و جوانان نیز زمین چمن مصنوعی 7 هزار مترمربع و سالن ورزشی نیمه تمام نیز قابلیت واگذاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: 108 کیلومتر پروژه در چارچوب فعالیت اداره راه و شهرسازی و 10 کیلومتر پروژه در قالب اداره آب و فاضلاب روستایی نیز قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.
همچنین معاون عمرانی استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: باید دسترسی به پورتال ملی در ارتباط با این پروژه‌ها برای دستگاه‌های عضو کمیته فراهم و مستندات لازم از پروژه‌ها نیز تهیه شود تا اطلاعات واحدی داشته باشیم.
احمد تواهن افزود: این جلسه در راستای پیگیری مباحث کمیسیون عمران مجلس است تا مشکلات و موانع واگذاری پروژه‌ها شناسایی و پیشنهاداتی برای اجرایی آن ارائه شود.
معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها گفت: برخی مشکلات مربوط به ماهیت و بخشی دیگر مربوط به ایرادات حقوقی، مالی و اجرایی است و برای اینکه بتوانیم ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی را لحاظ کنیم نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و مشاغل نیز دعوت شده‌اند.
وی با اشاره به لزوم پیگیری تبصره 19 در استان تهران عنوان کرد: در شورای برنامه‌ریزی باید مباحث مرتبط با تبصره 19 مطرح و مصوبات آن ابلاغ تا انگیزه برای دستگاه‌های استان ایجاد شود.
تهرام /٣٠٣٦//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.