یدالله صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 97 به دلیل برخی نوسانات اقتصادی سالی بسیار سخت و استثنایی است به همین دلیل از زمان طرح بحث تحریم ها و تغییرات نرخ ارز برخی فرصت ها برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی از بین رفت.
وی تاکید کرد: اما باوجود برخی معضلات، دولت در حال غلبه بر مشکلات است و سعی دارد امکانات موجود را متناسب با شرایط تولید و تسهیلات بیشتر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
صادقی ساماندهی نظام ارزی و مباحث مربوط به تجارت داخلی و خارجی را از جمله اقداماتی برشمرد که در صورت اجرای آن ضمن حمایت از تولید داخلی، زمینه بهره مندی بیشتر تولیدکنندگان در ماه های پایانی سال فراهم می شود.
وی ادامه داد: این امر علاوه بر حفظ اشتغال موجود باعث رونق تولید کالاهای مورد نیاز بازار داخلی و خارجی هم خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اینکه تحریم ها فرصت مناسبی را به منظور تنظیم بازار برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، گفت: در صورت انسجام دستگاه ها و همکاری مسئولان برای فراهم شدن امکانات موردنیاز مانند تامین ارز، مباحث گمرک، توزیع امکانات واردات با ارز بانک مرکزی، نظارت بر فرآیندهای توزیع کالا در کشور و ... وضعیت برای تولیدکنندگان بهبود خواهد یافت.
وی با بیان اینکه دولت در حال گذر از گردنه مشکلات موجود در کشور است افزود: نوسانات نرخ ارز و فشارهای وارده بر اقتصاد باعث شد دولت تمام تلاش خود را برای برطرف شدن ناپایداری های ایجاد شده واحدهای تولیدی در نظر بگیرد تا این مسایل به ایجاد اخلال جدی در نظام تولید و توزیع کالا در کشور منجر نشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران آنطور که دشمنان به دنبالش بودند نخوابیده است گفت: از 13 آبان به بعد یک خودباوری و اعتماد به نفسی در کشور ایجاد که باعث شد با تمام قوا در برابر دشمنان بسیج شویم و راه غلبه بر مشکلات در برابر آنها را آموزش ببینیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره برنامه های مربوط به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در ماههای آتی گفت: با توجه به سیاست های جدید دولت امکان حمایت بیشتری از تولید داخلی نسبت به نیمه نخست سال جاری وجود خواهد داشت.
به گزارش ایرنا طی هفته گذشته کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تهران با همکاری اصناف و هیات امنای بازار تهران در مشارکت با وزارت صنعت، معدن و تجارت کار تامین مواد اولیه تولیدکنندگان این صنف را کلید زد و اعلام شد که کارگروههای تامین مواد اولیه برای سایر صنف ها از جمله قطعات یدکی خودرو، طلا و ... نیز قرار است راه اندازی شود.
این کارگروهها، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را با قیمت مناسب (زیر نرخ بازار) تامین می کنند و در اختیار صاحبان تولید می گذارند.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.