به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی در نشست خبری به مناسب دهه وقف عنوان کرد: یک قطعه زمین یک هزار متری، 2 باب ملک مسکونی و یک قطعه زمین 85 متری جهت ساخت و توسعه مسجد و همچنین یک باب ملک با نیت پژوهش های بنیادی و عملی در شهرستان ری ثبت شده است.
وی با بیان اینکه اولین قدم در جذب حداکثر موقوفات شفاف سازی مالی در حوزه اداره اوقاف وامور خیریه است تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان ری در دوره مدیریت جدید خود شفافیت، اعلام گزارش مالی به مردم و جذب حداکثر مشارکت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.
صادقی ادامه داد: 485 موقوفه با 10 هزار و 348 رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) در سطح شهرستان ری وجود دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می شود.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان ری 5 میلیارد ریال از درآمد موقوفات را در سال جاری صرف ایتام شهرستان کرده است افزود: این هزینه ها شامل کمک هزینه تحصیلی، تامین دارو، هزینه درمانی و تامین سوخت زمستانی ایتام شده است.
صادقی یادآور شد: 20 میلیارد ریال از درآمدهای موقوفات شهرستان نیز صرف انواع نیات واقفان از جمله کمک های درمانی، کمک به مستمندان، زائران و کمک هزینه های تحصیلی برای افراد ناتوان شده است.
صادقی در ادامه با اشاره به اینکه 15 بقعه متبرکه در شهرری و 16 بقعه متبرکه نیز در بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه وجود دارد اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری 3 میلیارد ریال نیز در سال جاری برای برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان پرداخت کرده است.
رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری در بخش دیگر سخنان خود به ساخت بیمارستان 500 تخت خوابه روحانی نژاد ویژه افراد سرطانی در ظلع شرقی حرم اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح عمرانی که شامل درمانگاه می شود در مرحله گودبرداری است.
صادق ادامه داد: بیمارستان روحانی نژاد در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع و زیر بنای 30 هزار متر مربعی با اعتبار 90 میلیارد تومان در حال ساخت است که از تمامی شهروندان درخواست می شود در روند ساخت این بیمارستان ویژه سرطانی های مشارکت حداکثر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شعار اداره اوقاف «همه واقف باشیم» است گفت: بیمارستان تخصصی سرطان در شهرستان ری در حال حاضر نیازمند بودجه برای ساخت است؛ لذا علاقه‌مندان به وقف در این زمینه می‌توانند با مراجعه به سایت امینانه یا اداره اوقاف شهرستان در این زمینه مشارکت داشته باشند.
رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه تاکنون صاحبان سرقفلی مغازه های اوقافی برای تغییر کاربری خود می بایست به اداره اوقاف مراجعه و هزینه تغییر کاربری پرداخت می کردند اظهار داشت: اصنافی که در ملک های اوقافی فعالیت می کنند به دلیل وضعیت بد اقتصادی می توانند تا سه ماه بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، تغییر کاربری مورد نظر خود را اعمال کنند.

تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.