به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اصغر سپه وند در این باره اظهار داشت: به منظور برقراری تعادل بین ظرفیت مرتع و چرای دام باید مدیریت مطلوبی اعمال و دام ورودی به مرتع کنترل شود که با اجرای این پروژه به گیاه فرصت تجدید حیات و رشد کافی داده می شود که در این صورت مراتع حفظ شده و شاهد پوشش گیاهی مناسب از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مراتع علاوه بر دارا بودن نقش ارزنده اکولوژیکی، اهمیت بسزائی در اقتصاد و معیشت بهره برداران به ویژه عشایر ایفا می کند افزود: مراتع شهرستان پاکدشت به صورت میانبند و در مسیر ایلراه های قشلاقی قرار دارد که هر ساله میزبان عشایری از شهرستان های ورامین، پیشوا و ری است.
به گفته سپه وند، در راستای حفظ، نگهداری و پایداری این مراتع پروژه کنترل دام و کوچ عشایر با اعمال اقداماتی از جمله تشکیل تیم های حفاظتی این مراتع و مبادی ورودی ایلراه ها را تحت نظارت و پایش دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی این مراتع و وجود چند ایلراه عشایر در مناطق توچال، حمامک و پاچالک و دو گوش و کولیک تأمین اعتبارات مناسب برای اجرای هر چه بهتر پروژه مدیریت چرا ضروری است.
شهرستان پاکدشت با داشتن حدود 25 هزار هکتار مرتع هر ساله میزبان عشایری است که پس از گذران فصل چرای دام در مراتع ییلاقی و برای عزیمت به مراتع قشلاقی مدتی در مراتع میانبند این شهرستان اطراق کرده و در این مراتع دام های خود را تعلیف می کنند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.