به گزارش خبرنگار ایرنا حضور دسته جمعی دانش آموزان و دانشجویان، جانبازان با عصا و ویلچر و حتی حضور پدری که به همراه سه فرزند دانش آموز خود در این راهپیمایی شرکت کرده بودند تنها گوشه ای از این مراسم بود.
جانبازی که با بستن چفیه یا زهرا (س)و یا حسین(ع) و در حالی که سوار بر ویلچر به همراه پسرش در مسیر راهپیمایی بود در دستش پرچم مرگ بر آمریکا داشت و به خبرنگار ایرنا گفت: در جنگ تحمیلی زمانی که دشمن خرمشهر را تصرف کرده بود لبیک گویان و در یک نبردی کوتاه با همدلی توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس که تمایلی اعلام اسمش نداشت اظهار داشت: من به تمامی جوانان اعلام می کنم که برای اینکه به موفقیت برسیم چاره ای جز پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری نداریم و رمز پیروزی ملت ایران در این شرایط بازهم لبیک به ندای رهبری است.
همچنین یکی از دانش آموزان بسیجی نیز که از آموزش و پرورش منطقه 3 خود را به این راهپیمایی رسانده بود و متولد دهه 80 بود به خبرنگار ایرنا گفت: امروز به همراه تعدادی از همکلاسی ها آمده ایم تا بار دیگر بگوییم «آمریکا ننگت باد...»
محمد عظیمی می گوید این برای چندمین سال است که در این راهپیمایی شرکت می کند.
همچنین رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور در مسیر راهپیمایی 13 آبان به خبرنگار ایرنا گفت: با این حضور پرشور می بینیم که امروز همه آمده اند و با هر دیدگاه و سلیقه و جناح سیاسی پشت این نظام و رهبری ایستاده اند.
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی افزود: ملت ایران در صحنه های حساس کشور بخوبی پشت این نظام و رهبری ایستاده اند و امروز نیز همزمان با راهپیمایی 13 آبان حماسه ای جاودانه خلق کردند.
همچنین در مسیر راهپیمایی حضور تعدادی از خبرنگاران کشورهای مختلف بویژه از چین، ژاپن و مالزی حضور داشتند و حضور مردم را به تصویر می کشیدند؛ برخی از این خبرنگاران با مردم عکس سلفی می گرفتند.
اقشار مختلف مردم تهران همراه و همگام با دانش آموزان از صبح امروز (یکشنبه) در راهپیمایی 13 آبان در خیابان طالقانی پایتخت مقابل لانه جاسوسی آمریکا شرکت کردند و صحنه های انسجام، وحدت و تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و ر هبری را به نمایش گذاشتند.
اقشار مختلف پیر و جوان، زن و مرد، دانش آموز و دانشجو در طول خیابان طالقانی با در دست داشتن پرچم های رنگی که روی آنها نوشته بود «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نمایش امروز ضداستکباری خود را به تصویر کشیدند.
خیابان طالقانی در قلب پایتخت از دانشگاه تهران شروع می شود و تا خیابان دکتر شریعتی امتداد دارد.
در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی 13 آبان همزمان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز روز دانش آموز نامگذاری شده است.
شهادت شماری از دانش‌آموزان تهرانی که 13 آبان سال 1357 در اعتراض به رژیم پهلوی داخل محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، علت نامگذاری روز دانش آموز است.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1342 نیز در روز 13 آبان همان سال انجام شده است.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.