به گزارش ایرنا راهپیمایان در دماوند با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» فریاد ضد استکباری سر دادند و انزجار خود را از سیاست های خصمانه استکبار بویژه آمریکا اعلام کردند.
این راهپیمایی از میدان امام خمینی(ره) تا گلزار شهدای گمنام شهر دماوند جریان داشت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند در این مراسم گفت: 13 آبان نماد فرهنگ و روحیه استکبار ستیزی مردم ایران است.
سرهنگ دوم پاسدار روح الله عرب با بیان اینکه واقعه 13 آبان دستاوردهای عظیمی به همراه دارد، اضافه کرد: اهمیت 13 آبان ماه به قدری است که امام راحل آن را انقلاب دوم نام نهادند.
وی گفت: 13 آبان روز تجلی دوباره آزادگی و غیرت انقلابی و درسی است که از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با شعار هیهات من الذله به ما یاد داده اند.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند نیز در این راهپیمایی افزود: مراسم راهپیمایی امسال پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد که نشان از روحیه ضداستکباری مردم دارد.

** 13 آبان نشانه عظمت ایران اسلامی
حمیدرضا ذوالفقاری بخشدار رودهن نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی 13 آبان این شهر که از میدان سپاه پاسداران به سمت مسجد جامع حضرت علی بن ابطالب (ع) برگزار شد 13 آبان را نشانه عزت و عظمت ایران اسلامی دانست.
وی بیان کرد:این روز نشانه وحدت و همدلی مردم ایران است.
13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نام گرفته که علت آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران سال 1358 و نیز کشتار شماری از دانش آموزان معترض به رژیم پهلوی در دانشگاه تهران در سال 1357 است.
تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1342 نیز در روز 13 آبان همان سال انجام شده است.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.