به گزارش ایرنا، راهپیمایی پرشور 13 آبان از ساعت 9:30 صبح امروز (یکشنبه) از مقابل کانون سمیه واقع در خیابان فدائیان اسلام با تجمع دانش آموزان، دانشجویان دانشگاه های شهرستان ری، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، فولاوند رییس آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از روسای ادارات و مسئولان شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم پرشور پس از طی کردن خیابان فدائیان اسلام در میدان شهرری واقع در ضلع شمالی حرم عبدالعظیم(ع) تجمع و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.
شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می چکد از چنگ تو» و «هیهات من الذله » از جمله شعارهایی بود که در طول مسیر راهپیمایی سرداده شد.
توزیع محصولات فرهنگی و تبلیغات محیطی با مضامین مرتبط با یوم الله 13 آبان و آمریکا ستیزی از جمله اقدامات فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی بود.
در پایان این راهپیمایی بیانیه در محکومیت سیاست های خصمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قرائت و پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس توسط حاضرین به آتش کشیده شد.
این آیین همچنین در مناطق شهری و روستایی شهرستان ری از جمله کهریزک، حسن آباد، فشافویه و قیام دشت نیز برگزار شد.
همچنین صبح امروز زنگ روز ملی مبارزه با استکبار در مدارس شهرستان ری نیز به صدا درآمد.
یوم الله 13 آبان، همزمان با سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه(1343)، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران، به دست رژیم پهلوی(1357) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران(1358)، به نام روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.