به گزارش روز شنبه ستاد معاینه فنی تهران؛ «محمدرضا گویا» مدیرروابط عمومی این ستاد با اشاره به شروع زمان اجرای فاز دوم طرح کاهش از ابتدای آبان ماه اظهار داشت: با توجه به شلوغی مراکز بنابر هماهنگی انجام شده با پلیس مقرر شد تا اجرای فاز دوم ، طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمامی شهر و اعمال قانون جهت خودروهای فاقد معاینه فنی در دو هفته نخست آبان ماه به استثناء محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تنها به صورت ارشادی انجام می شود و رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی باقیمانده فرصت لازم برای مراجعه به مراکز را داشته باشند.
وی اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی، افزایش ساعات کاری مراکز، استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین و سامانه پیامکی اعلام مدت انتظار موجب شد شرایط مراجعات به مراکز به حالت عادی باز گردد.
به گفته گویا در حال حاضر بیشتر مراکز دو شیفته تا 12 شب و سه مرکز بیهقی، نیایش و واحد سیار نوبنیاد به صورت 24 ساعته فعال می باشند.
مدیرروابط عمومی ستاد معاینه فنی تهران در جهت به حداقل رسیدن مدت انتظار به شهروندان تاکید کرد و گفت: قبل از مراجعه با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از مدت انتظار در مراکز مطلع و خلوت ترین مرکز را برای انجام معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنید.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین به آدرس services27.tehran.ir با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه و برای سیستم نوبت هی آنلاین روزانه ظرفیت پذیرش در حدود هزار دستگاه خودرو تعیین شده که به زودی با عنایت به اهمیت بحث ارتقاء کیفی و بهبود ارائه خدمات پذیرش عادی بعضی از مراکز متوقف و خودروها تنها با تعیین وقت قبلی و نوبت دهی به صورت اینترنتی پذیرش خواهند شد.
وی افزود: شهروندان برای تسریع در اخذ معاینه فنی می بایست قبل از مراجعه نسبت به بازدید و رفع ایرادات خودروی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه معاینه فنی خودرو در دو بخش انجام می شود خاطر نشان کرد: در مرحله نخست،توسط خود راننده نیز به صورت چشمی (سلامت کارکرد چراغ های اخطار، سلامت وضعیت بدنه، برف پاک کن، شیشه شور، کمربند ایمنی و لاستیک ها، کنترل زمان تعویض روغن) و بخش دوم آن نیز توسط تجهیزات بررسی می شود که بدون تردید در صورت سرویس و نگهداشت صحیح خودرو (که توسط سازنده خودرواعلام شده ) با یک بار مراجعه نسبت به قبولی و اخذ معاینه فنی اقدام کنند.
گویا در خصوص نقش همکاری و مشارکت مردم در اجرای صحیح و بهنگام فاز دوم طرح کاهش تصریح کرد: انجام معاینه فنی کلیه خودروهای مشمول در تهران بدون تردید می تواند نقش موثری در کاهش آلودگی هوا وارتقا ایمنی داشته و بدون تردید همه شهروندان در قبال سلامت شهر مسئول هستند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.