به گزارش ایرنا ، در این مانور که روز چهارشنبه در دبیرستان دخترانه فرزانگان برگزار شد ، دستگاه های امدادی شامل آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس با حضور در محل آموزشگاه ، دستورالعمل های اجرایی در مواقع بروز بحران را به صورت عملی تمرین کردند.
در این مانور که با محوریت مقابله با حوادث غیر طبیعی و زلزله برگزار شد ، نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اورژانس با حضور در این دبیرستان ضمن اطفاء حریق ، نسبت به امدادرسانی به مصدومان، با نصب چادرهای بادی، مصدومان طبقات را به پایین منتقل کردند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه ای اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدام های نظامی دشمن می شود.
عباسعلی سعیدیان افزود: در شرایطی که تهدیدات دشمنان با رشد علوم و تکنولوژی تغییر کرده ، رویکرد پدافند غیر عامل می تواند بسیاری از این توطئه ها را خنثی کرده و کشور را از مشکلات پیش رو مصون کند.
وی با تأکید بر ترویج نگرش پدافند غیر عامل در جامعه گفت : اگر تفکر پدافند غیر عامل در مدارس و بین دانش آموزان ترویج پیدا کند ، جامعه نیز می تواند در مواجهه با بسیاری از تهدیدات خودمراقبتی لازم را به عمل آورده و با تلفات کمتر مواجه شود.
سعیدیان گفت: بسیاری از افراد جامعه تعریف واضح و روشنی از موضوع پدافند غیر عامل ندارند و لازم است تا برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و عمق بخشی به دانش افراد جامعه ، با برگزاری همایش های تخصصی و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ، از ظرفیت مردمی به درستی بهره برد چرا که برای پیشرفت درست برنامه های پدافند غیر عامل، مشارکت همگانی بسیار ضروری است.
ششم تا دوازدهم آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.