به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 6 صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در میدان امام حسین(ع) پایتخت آغاز شد و بسیاری از جوانان، سالمندان و آحاد مختلف تهران ساعاتی قبل از این مراسم در محل منتظر بودند تا ارادت و عشق خود را بار دیگر به سرور و سالار شهیدان به اثبات برسانند.
هر لحظه به خیل عظیم جمعیت افزوده و شاهد حضور پرشور مردم بودیم، ضمن اینکه عاشقان این امام همام از سالمند و معلول گرفته تا زنان که با کالسکه کودکان خود را از گوشه گوشه شهر با چشمی گریان و با قرائت قرآن و زیارت عاشورا به میدان امام حسین(ع) رسانده تا بتوانند با پای پیاده مسیر 17 کیلو متری تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را پیمایش کنند.
از نکات جالب اربعین امسال که به وضوح در مسیر دیده می شد حضور قشر جوان و نوجوان بوده که با پای برهنه و سربند های مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) برپیشانی بی صبرانه منتظر بودند تا از ثواب این روز بهره مند شوند.

** موکب های متعدد در مسیر پیاده روی
در مسیر پیاده روی هر چند قدم یک موکب و ایستگاه صلواتی برپا بود که سوای توزیع نذورات میان مردم با کار کرد فرهنگی از جمله توزیع پیشانی بند، پرچم، زیارت نامه عاشورا و کتاب ها دینی و همچنین برپایی غرفه های نقاشی کودکان، تعزیه خوانی و نمایشگاه پوستر هایی با عنوان 'آمریکای تروریست' در معرض دید عموم، ظلم ستیزی ایادی استکباری به مسلمانان را به تصویر بکشند.
همچنین در مسیر پیاده روی ماموران نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و نیروی خدمات شهری از ساعاتی پیش از مراسم برای امنیت و نظم هر چه بهتر حضور داشتند تا خدمات ویژه ای را به مردم ارائه می کردند.

*حضور متعدد عکاسان و خبرنگاران رسانه های جمعی
خبرنگاران و عکاسان رسانه ها ساعتی قبل از شروع مراسم در نقاط مختلف مراسم مستقر بودند تا از دل این روز بزرگ، سوژه ها و اخبار را به تصویر بکشند.
همچنین از دیگر صحنه های مراسم جاماندگان اربعین حسینی بازار داغ عکس های سلفی بود که بسیاری از جوانان و خانواده ها در مسیر با گوشی های خود اقدام به ثبت تصویر می کرند تا خاطرات این روز را به شیوه خود ثبت کنند.
برای جاماندگان راهپیمایی اربعین حسینی در تهران 20 موکب به همراه 70 ایستگاه صلواتی در طول مسیرها از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم (ع) برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6:30 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم آمدند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.