شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد اربعین استان تهران از چهار ماه گذشته در نجف اشرف با 13 کمیته تخصصی برای ارائه خدمات به زائران تشکیل شد.
وی افزود: همچنین یک اکیپ درمانی، یک اکیپ هلال احمر، اکیپ آتش نشانی و اکیپ بزرگ نیرو خدمات شهری در 2شیف (صبح و شب) خدمات رسانی و نظافت شهر نجف عراق را برعهده دارند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطر نشان کرد: ستاد اربعین استان تهران مستقر در نجف روزانه در سه منطقه صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س)، پارکینگ طبقاتی و ثوره العشرین از هفت تا 21 صفر برپا خواهد بود که روزانه 70 هزار وعده غذای گرم و روزانه 100 هزار نفر در این مراکز از خدمات اسکان بهره ببرند.
حسن بیگی همچنین از تمهیدات امنیتی لازم برای برگزاری هر چه بهتر پیاده روی جاماندگان اربعین استان تهران اشاره کرد و افزود که از ساعت 6 صبح (هشتم آبان) برنامه زیارت عاشورا در میدان امام حسین(ع) و سه محور اصلی پایتخت و شهرستان های قرچک و ورامین در شرق تهران برگزار می شود که پس از آن مردم مومن استان مسیر 17 کیلومتری تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری را با پای پیاده طی خواهند کرد.
جانشین ستاد اربعین استان تهران بیان کرد: از ظهر اربعین با همکاری شرکت مترو و سازمان اتوبوس رانی پایتخت به صورت رایگان انتقال زائران حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را انجام می دهند.
بر این اساس مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع)به شرح ذیل است:
مسیر شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، خراسان، شوش و خیابان‌های فدائیان و میدان بسیج به حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
مسیر شماره دو: حرم مطهر امامزاده حسن (ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، بزرگراه کریمی، خیابان فدائیان و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)
مسیر شماره سه: باقرشهر، جنوب به شمال خیابان رجایی، خیابان سلمان فارسی و ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)
مسیر چهارم: ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام و حرم عبدالعظیم(ع) .
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.