محمد حسین مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از موکب ها و استراحتگاه های زائران اربعین در نجف اشرف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خدمت دهی به زائران افتخاری بزرگ و خیری ارزشمند است افزود: مدیریت ستاد اربعین استان تهران تلاش کرده است خدمتی شایسته و درخور به اقتضای شرایط و امکانات موجود به زائران ارائه کند.
وی گفت: البته همواره کاستی هایی وجود دارد که برای رفع آنها تلاش می کنیم و برخی محدودیت ها به طور طبیعی وجود دارد.
مقیمی گفت: یکی از موکب های ستاد اربعین استان تهران مرکز صورة العشرین است که با دو سوله عظیم فاطمه زهرا(س) پذیرای ١٣ هزار زائر است و فضایی برای استراحت شبانه آنان فراهم شده است.
وی ادامه داد: آشپزخانه این مرکز با طبخ ١٥ هزار غذای گرم در هر وعده و مرکز درمانی پزشکی با ٣٨ پزشک، ٢٠٠ سرویس بهداشتی و حمام به زائران ارائه خدمت می کند.
مقیمی کارگاه تصفیه بهداشتی آب آشامیدنی و واحد نانوایی، مخابرات و خیاطی رایگان، چایخانه شبانه روزی و کارگاه یخسازی را از دیگر بخش های این مرکز ذکر کرد.
استاندار تهران همچنین با اشاره به اجاره پارکینگ طبقاتی خیابان باب شیخ طوسی برای زائران ایرانی گفت: در این مکان نیز روزانه پنج هزار زائر استقرار می یابند و غذای گرم در همه وعده ها بین آنان توزیع می شود.
وی گفت: امکانات بهداشتی نیز در این مرکز وجود دارد و زائران می توانند از آن استفاده کنند.
به گزارش ایرنا استاندارتهران که بامداد پنجشنبه وارد نجف اشرف در کشور عراق شد از بخش های مختلف صحن عظیم فاطمه زهرا(س) حرم مطهر امیرالمومنین(ع)، آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین استان تهران و موکب درمانی آن بازدید کرد.
علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی نجف اشرف نیز در بخشی از این بازدیدها استاندار تهران را همراهی کرد.
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.