به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای شهرستان فیروزکوه افزود: زمانی که به مسائلی ورود می کنیم متوجه می شویم که برخی از آنها سالهاست تعیین تکلیف نشده و تصمیم گرفته ام به جای تسکین، آنها را به نتیجه رسانده و برای آیندگان باقی نگذارم.
وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل شورا به اهمیت نقش آن باور داشته ایم، ادامه داد: اهمیت و جایگاه شورا همواره دغدغه مسئولان است؛ در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد تفویض اختیار تصمیم گیری در خصوص مسائل روستا و دریافت اعتبارات توسط شورا هستیم که به منزله رونق جایگاه شوراها در این دولت است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میان ساختار حقوقی و حقیقی فاصله است؛ از لحاظ قانونی حقوق شورا تدوین شده اما برخی از مردم و مسئولان پس از گذشت 20 سال از عمر شوراها نقش موثر آن را جدی نمی گیرند.
فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: قطعاً عملکرد شوراها بر این دیدگاه تاثیرگذار خواهد بود؛ برخی از شوراها نه تنها باعث تقویت این جایگاه نمی شوند بلکه با عملکرد خود بر تضعیف آن نیز موثر هستند.
یوسفی جمارانی با تاکید بر اهمیت ارتباط قوی میان اعضای شورا و مردم، تصریح کرد: شورای بخش، باید با نگاه مطالبه گری بر عملکرد شورای روستاها نظارت کند.
همچنین ادامه داد: اعضای شورای اسلامی روستاها باید در بخش سرمایه گذاری همکاری داشته باشند؛ برخی از سرمایه گذاران به دلیل موانعی که توسط شورای روستاها به وجود آمد طرح های خود را که منجر به رونق و توسعه شهرستان می شد رها کرده و موفق به اجرای آنها نشدند.
یوسفی جمارانی بیان داشت: آگاهی یکی از مهم ترین ابزار های تقویت اثر بخشی است؛ اقتدار شورا در گرو علم، آگاهی و تسلط به قوانین دستگاه های اجرایی است تا بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و امور را پیگیری کند.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی بالغ بر 34 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و ارجمند و 59 روستا در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.