مهدی نیکبخت روز سه شنبه به مناسبت 24 مهر روز انجمن اولیا و مربیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دو نهاد نباید کار همدیگر را خنثی کنند بلکه با همدلی و همکاری همه جانبه می توان در تربیت و رشد آموزشی دانش آموزان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی گام برداشت.
نیکبخت اظهار داشت: مدارس بدون مشارکت اولیاء نمی تواند فرایند تعلیم و تربیت را به خوبی عملی و به اهداف خود برسند ، بررسی و شناسایی راه های مشارکت اولیا در اداره امور مدارس امری حیاتی و ضروری است.
24 تا 30 مهر هفته انجمن اولیا و مربیان نام دارد.
آغاز همکاری خانه و مدرسه در قالب انجمن به سال 1326 شمسی برمی گردد و در آن سال شورای عالی فرهنگ، تشکیل این انجمن ها در همه آموزشگاه ها و شرح وظایف آنها را تصویب کرد.
در سال 1346 شمسی، انجمن اولیا و مربیان ایران تاسیس و به ثبت رسید که در مرامنامه آن آمده است انجمن ملی اولیا و مربیان ایران سازمانی است غیرانتفاعی و غیردولتی، این موسسه با همکاری و پشتیبانی کسانی که به تربیت عمومی نونهالان و نوجوانان علاقه دارند تشکیل می شوند و هدف های معین و مشخصی را بر محور سیاست های کلی آموزش و پرورش کشور و با معیارهای فدراسیون بین المللی اولیا و مربیان برای نیل به هدف های خود تعقیب می کند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.