به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، برنامه های کاربردی و تکلیفی برای کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده و مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند تا با استفاده از این برنامه و بر اساس وضعیت شهرستان ، به مقابله با آنها بپردازند.
وی گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه، عدم استفاده از ظرفیت روانشناسان و متخصصین امر مشاوره در کاهش آسیب های اجتماعی است، بسیاری از این آسیب ها در ابتدا مسئله کوچکی بودند که به راحتی رفع می شدند ولی امروز به معضلی بزرگ بدل شده که نمی توان به سادگی آن را برطرف کرد.
خطیبی از طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی یاد کرد و افزود: وجود کلینیک‌های مشاوره ازدواج ظرفیت بسیار مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که می توانند با کمک ادارات و بهره گیری از مشاورین برجسته ، از بروز پدیده طلاق بکاهند.
وی تصریح کرد: برگزاری جلسات تخصصی مشاوره ای در بخشداری مرکزی و دهیاری‌های تابعه با استفاده از کارشناسان بهزیستی و شبکه بهداشت می تواند از بروز پدیده طلاق در مناطق روستایی نیز بکاهد.
سرپرست فرمانداری قرچک از اداره بهزیستی خواست تا در صورت شناسایی داوطلبین روانشناس مجرب، آن‌ها را برای ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج و طلاق به شبکه بهداشت و درمان و فرماندهی انتظامی معرفی کنند.
خطیبی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد گفت: راه اندازی تشکل های مردمی حوزه ازدواج می تواند باعث ایجاد هم گرایی مناسب در جامعه برای کاهش آسیب طلاق شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.