به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این معاونت با ارائه گزارش از تغییرات ترافیک در هفته اول مهر، تاثیرات اجرای طرح ترافیک جدید و دیگر تدابیر این حوزه را بر مبنای آمار و اطلاعات اعلام کرد.
این گزارش می افزاید: داده‌های برگرفته از سامانه پلاک‌خوان در هفته نخست مهر امسال نشان می‌دهد که میزان ورود وسایل نقلیه به محدوده زوج و فرد در طول روز به طور متوسط با کاهش 20 درصدی و تردد در داخل محدوده طرح ترافیک با کاهش 30درصدی نسبت به مدت مشابه سال 96 همراه بوده است.
همچنین اطلاعات برگرفته از دوربین‌های کنترل هوشمند، تحلیل طول صف ترافیک و سامانه‌های پلاک‌خوان حاکی از آن است که ترافیک روزهای اول تا پنجم مهرماه 97 نسبت به دوره زمانی مشابه در گذشته کاهش داشته و این کاهش در محدوده طرح ترافیک به ویژه در ساعات اوج صبح و عصر کاملا مشهود بوده است.
این گزارش نشان می‌دهد که متوسط سرعت ناوگان حمل و نقل همگانی در هفته نخست مهر امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال 96، در روزهای کاری چهار درصد و در روز پنجشنبه 18 درصد افزایش داشته است؛ تغییری که برای خطوط تندرو BRT به مراتب مشهودتر بوده است.
براساس این گزارش، کیلومتراژ ترافیک در مدت مذکور هفته نسبت به زمان مشابه سال گذشته با افزایش 25 درصدی در ساعات اوج صبح و افزایش 13 درصدی در ساعات اوج عصر روزهای کاری همراه بود که این افزایش را باید ناشی از قرارگیری این روزها در سال 96 در ایام محرم دانست؛ اما مقایسه این آمار با زمان مشابه در سال 1395 که هنوز دهه اول محرم آغاز نشده بود، حاکی از کاهش 6.5 درصدی در 2 بازه زمانی اوج ترافیک صبح و عصر است.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران از روز شنبه 15 اردیبهشت امسال اجرا شد.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح های ترافیکی تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.