به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در بازدیدهای سرزده که پنجشنبه و شنبه (5 و 7 مهر) انجام شد، 34 دستگاه اتوبوس مورد بازدید قرار گرفته که از میان آنها 7 اتوبوس، آلایندگی بیش از حد استاندارد یا دودزا بودند، جریمه شدند.
در این بازرسی‌های سرزده، همچنین یک اتوبوس هم پس از فک پلاک توسط ماموران پلیس راهور، به تعمیرگاه اعزام تا مشکل فنی آن برطرف و میزان آلایندگی آن استاندارد شود و دیگر اتوبوس‌های شرکت واحد نیز ملزم به رفع اشکال و اخذ معاینه فنی مجدد شدند.
هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دستور داده بود تا بازرسی‌های ویژه‌ای را برای کنترل معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد انجام گیرد که بنا به اعلام مسئولان شهرداری، این بازرسی‌ها به زودی در خصوص اتوبوس‌های سرویس ادارات، ارگان‌ها، صنایع و کارخانجات و همچنین کامیون‌هایی که در سطح شهر تهران تردد دارند نیز انجام خواهد شد.
بر اساس قانون، از اول آبان‌ماه تردد خودروهای سبک و سنگین در کلیه معابر شهر تهران، تنها به شرط داشتن معاینه فنی مجاز خواهد بود.
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دو ماه قبل اعلام کرده بود که اتوبوس‌های شرکت واحد این موضوع را باید از اول مهر رعایت کرده و بدین ترتیب در حال حاضر هیچ اتوبوس شرکت واحد بدون معاینه فنی اجازه ندارد از پارکینگ خارج و در خطوط فعالیت کند.
ستاد معاینه فنی تهران و سازمان بازرسی شهرداری مامور شده‌اند که بر این موضوع نظارت و با بازرسی‌های سرزده رعایت این موارد را توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی تحت نظارت قرار دهند و در این خصوص شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده اتوبوس دودزا، به شماره 1888 اطلاع داده تا برخورد فوری صورت گیرد.
قرار است بازرسی‌های مشترک کارشناسان شهرداری و پلیس راهور علاوه بر اتوبوس‌های شرکت واحد، اتوبوس‌های سرویس ادارات و کارخانه‌های صنایع و نهادهای نظامی و انتظامی و همچنین کامیون‌ها را نیز شامل شود و در هفته‌های آینده نیز شاهد بازرسی‌های برخورد با خودروهای دودزا در سطح شهر خواهیم بود.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.