به گزارش ایرنا؛ فرماندار فیروزکوه، روز یکشنبه در پنجمین شورای آموزش و پروش شهرستان با تاکید بر اهمیت این جلسه، بیان داشت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین جلسات فرهنگی است که با امروز و آینده شهرستان ارتباط مستقیم دارد.
مهدی یوسفی جمارانی ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم ادامه داد: حماسه هایی که در جبهه های ایران در طول دفاع مقدس اتفاق افتاد، الهام گرفته از فداکاری های عاشوراست؛ نشر مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس بالاخص در این دوره زمانی بسیار حائز اهمیت است.
همچنین افزود: کشور ما یکی از غنی ترین گنجینه های دنیای معاصر را در اختیار دارد؛ اگر برای آموزش نوجوانان در این عرصه قدم برداریم ارزش ها رشد و به نسل های بعدی انتقال پیدا می کند.
یوسفی جمارانی ابراز کرد: بضاعت مالی آموزش و پرورش محدود و رعایت قوانین تشکیل کلاس ها دشوار است؛ لذا در مناطق کوهستانی حضور و حمایت دهیاران و شورای روستا الزامیست و باید در صورت نیاز روستا به تعداد بیشتری معلم، حقوق آنها را در سال تحصیلی با مشارکت دهیاریها و شوراهای اسلامی روستاها تامین کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش فیروزکوه با اشاره به فروش مدارس بلااستفاده، گفت: اگر مدارس بلااستفاده در اجاره کارآفرینان درآید، علاوه بر نگهداری و کسب درآمد از محل اجاره، می توان آنها را حفظ کرد تا در صورت لزوم به کاربری آموزشی برگردند و با توجه به آینده نگری در تغییر شرایط روستاها، فروش آنها به صلاح نیست.
این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: آینده جامعه به شدت تحت مخاطرات بیماری چاقی است و باید برنامه های سلامت و بهداشت با جدیت در مدارس اجرا شود.
فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند، در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.