محسن بهارلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد از بعد از امتحانات خردادماه تا 15 شهریورماه در مراکز اسکان موقت و دائم آموزش و پرورش شهر تهران پذیرش شدند.
وی گفت: تابستان امسال علاوه بر 16 مرکز اسکان دائم، 26 مدرسه با 244 کلاس درس با حداقل امکانات از جمله یخچال، تلویزیون، پتو و فرش برای استقرار مسافران تجهیز شدند.
بهارلو افزود: کلاس های درس برای اسکان مسافران براساس ویژگی ها و امکانات در سه سطح «ویژه»، «الف» و «ب» تقسیم بندی شده که نرخ آنها برای فرهنگیان به ترتیب 280 هزار ریال، 245هزار ریال و 180 هزار ریال با ظرفیت پنج نفر تعیین شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه فرهنگیان برای اسکان در مراکز این نهاد اولویت هستند، افزود: در صورت وجود ظرفیت کافی، غیرفرهنگیان نیز در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش می شوند که تابستان امسال از یکصد و 12هزار و 500 میهمان، 30 درصد غیرفرهنگی بودند.
وی،نرخ اسکان در کلاس های درس «ویژه»، «الف» و «ب» برای مسافران غیرفرهنگی، کارکنان لشکری و کشوری را به ترتیب 605هزار ریال، 460هزار ریال و 390هزار ریال عنوان کرد.
بهارلو درباره نرخ مراکز اسکان دائم گفت: نرخ این مراکز بستگی به منطقه دارد که به صورت میانگین تختی 25هزار تومان است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: اسکان مسافران جز ماموریت های اصلی این نهاد نیست اما به دلیل وجود امکانات، در تلاش است مسافرت ارزان قیمتی را برای کارکنان فراهم کند و مبالغ دریافتی از مسافران نیز صرف تامین هزینه آب، برق و نگهداری و تجهیز مراکز می شود.
وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش شهر تهران برای کاهش مراکز اسکان موقت(کلاس های درس) و افزایش مراکز اسکان دائم گفت: در بعضی از مناطق چنین روندی اجرا شده و مراکز اسکان دائم توسعه پیدا کردند که تحقق بیشتر این موضوع بستگی به اختصاص اعتبار قابل توجه از سوی دولت دارد.
بهارلو با بیان اینکه تابستان امسال مرکز آموزشی رفاهی و باشگاه پیشکسوتان در منطقه 11 تهران افتتاح شد، افزود: سال تحصیلی جدید نیز در منطقه پنج علاوه بر یک مرکز درمانی، یک مرکز اسکان با 42 سوئیت و امکانات مناسب به بهره برداری می رسد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.