به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سعید رفیعی در نشست فصلی مدیریت بحران شهرری اظهار داشت: برخی اقدامات اصلاحی برای مناطق خطر ساز انجام شده و برای کسب نتایج بهتر در بحث ایمنی ساختمان ها به تعامل و همکاری سایر سازمان ها به ویژه آتش نشانی نیاز است.
وی افزود: سازمان ها و نهادهای مرتبط باید تعامل و همکاری بیشتری برای رفع مشکلات مجتمع های مسکونی ناایمن داشته باشند.
رفیعی استحکام بخشی ساختمان ها و مجتمع های ناایمن را الزامی دانست و گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در راستای نوسازی بافت های فرسوده انجام شده و امید است با همکاری شهروندان ادامه این روند به خوبی انجام شود.
وی گفت: ارزیابی و بررسی اماکن آسیب پذیر و پرخطر و برنامه ریزی برای رفع خطر و پیگیری قضائی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
رئیس اداره سلامت منطقه 20 تهران اظهار کرد: شناسایی اماکن آسیب پذیر، هماهنگی با مسئولان و مدیریت اماکن، برگزاری دوره های آموزشی امدادی، تهیه سند مخاطرات اماکن و برگزاری مانورهای آمادگی از جمله دیگر فعالیت های شهرداری در این مناطق است.
رفیعی ادامه داد: همچنین آموزش های اصول ایمنی و آتش نشانی با همکاری سازمان آتش نشانی در مجتمع های مسکونی این منطقه در حال انجام است.
وی با تاکید بر امنیت تکایا و حسینیه ها در ایام ماه محرم افزود: این اماکن مذهبی نیاز به نظارت و ساماندهی بیشتری دارند و در صددیم با آسیب شناسی حوادث پیش آمده در سال های گذشته و همفکری و تعامل با سایر نهادها از حوادث احتمالی جلوگیری شود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
9338/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.