به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، شبستان تازه تاسیس امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت یک هزار و 850 متر مربع و با زیر بنای 2 هزار و 670 متر مربع در ضلع غربی حرم عبدالعظیم (ع) به بهره برداری رسید.
این شبستان شامل کفشداری، محراب، اتاق های کنترل، حراست، تصویر، صوت، برق و اتاق خادمین و امام جماعت است در حالی با اعتبار 80 میلیار ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت که خیرین بصورت کامل این هزینه را متقبل شدند.
کف و دیواره های این شبستان از سنگ مرمر سبز پوشیده و محراب آن از کاشی معرق ساخته شده است و گنبد آن نیز با طرح معماری ساده در عین حال زیبا با قطر 14 متر در وسط شبستان احداث شده است.
این شبستان در 2 موضع و درب های ورودی و خروجی آن با شبستان های بالای سر حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت حمزه (ع) مرتبط است.
آئین بهره برداری از شبستان امام خمینی(ره) در حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) امروز (پنجشنبه) با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضائیه و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، فرماندار و رییس دادگستری شهرستان ری، خانواده شهدا و جمعی از اعضای انجمن خیرین کشور برگزار شد.
بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهرری و 14 کیلومتری جنوب پایتخت واقع شده است که سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مکان مذهبی بازدید می کنند.
تهرام/7243/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.