به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که روز چهارشنبه با حضور مسئولان ورامین در فرهنگسرای رازی بازگشایی شد ، فعالیت های هنری ، دست ساخته ها و فعالیت های اقتصادی همسران شهدای شهرستان ورامین در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان ورامین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت : ایثار و از خودگذشتگی همسران رزمندگان در مدیریت خانه و خانواده باعث شد تا رزمندگان سرافراز ایران اسلامی بدون دغدغه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و از کیان انقلاب و ایران اسلامی حراست کنند.
شهره عرب شیرازی گفت : همسران شهدا چه درطول دوران هشت سال دفاع مقدس و چه پس از به شهادت رسیدن همسران خود تلاش خود را معطوف صیانت از آرمان های شهدا کرده و پرچم ایثار و از خودگذشتگی همسران خود را با پرورش و تربیت فرزندانی صالح برافراشته نگاه داشتند.
وی تصریح کرد: بسیاری از همسران شهدا با سعی و تلاش و فعالیت در عرصه های مختلف اقتصادی ، چرخ خانواده را به حرکت در آورده و کیان خانواده را حفظ کردند.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی های هنری و صنایع دستی همسران شهدا با هدف بیان دستاوردها ، قابلیت ها و توانمندی این افراد برپا شده و در آن آثاری از جمله تابلو فرش ، قالی ، نقاشی ، صنایع دستی ، بافت و دوخت لباس و تابلوهای نقاشی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
عرب شیرازی گفت : این نمایشگاه به طور موقت دایر شده ولی تلاش می شود تا با مجموعه ای دائمی از این آثار گردآوری و در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.
نمایشگاه توانمندی های هنری و صنایع دستی همسران شهدای ورامین به مدت یک هفته در فرهنگسرای رازی واقع در میدان رازی ورامین از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم اسلام کرده است که نیمی از این شهدا در هنگام شهادت ازدواج کرده بودند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.