شماره 564 مجله‌ی دوست کودکان منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این شماره از مجله‌ با بخش جذاب و خواندنی تحت عنوان مصاحبه با حکیم ابولقاسم فردوسی که با طرح سوالاتی از ذهن خلاق نویسنده و ارائه پاسخ‌هایی با توجه به استنادات تاریخی و ... از سوی خود نویسنده همراه است.

یاد امام مهربانی‌ها

بخش «یاد دوست» این بار به نقل خاطراتی کوتاه از امام خمینی‌(س) در زمینه رفتار در خانواده و با نزدیکان شامل است: «‌حضرت امام(س) اغلب با نوه‌ها و نبیره‌های خود با اسباب‌بازی، بازی می‌کردند و آنان را دور خود جمع می‌کردند و با آنان شریک بازی می‌شدند و از آنان می‌پرسیدند که درس و حساب‌شان چگونه است. اگر در میان آنان کسی نمره خوبی آورده بود، امام او را تشویق می‌کردند و به او جایزه می‌دادند؛ مثلاً یک شیشه عطر...» یکی از این خاطرات است.

دو قطعه شعر از ناصر کشاور و جعفر ابراهیمی است و تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) به مخاطبین مجله دوست از دیگر مطالب این شماره است. داستان «نیمکت مهربانی» از مریم قلعه قوند، «پیغامی برای ابر پنبه‌ای» از طاهره ایبد و «چاره جویی از سیمرغ» از محمد جعفر محمد زاده از داستان‌های این شماره از مجله می‌باشند. سام سرمدی هم در بخش «علم دوست» از تکنولوژی‌های جدید شناسایی تحرکات و اشارات که منجر به حاشیه رفتن تکنولوژی‌های قدیمی مانند موس شده، مطالبی را گردآوری کرده است.

امیر محمد لاجورد «گفتگوی دوست» را با مصاحبه‌ای با نادیا یعقوب فرد، مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه 7 شهرداری تهران درباره این ابرشهر ، به همراه تصاویرمناسب آماده کرده است.

این شماره هم مطابق معمول در بخش های سرگرمی خود موضوعات جذابی مانند داستان مصور شخصیت محبوب «نیکی»، نقاشی، بازی، جدول و... را دارد. همچنین در بخش «ورزش دوست» از نقل و انتقالات در ورزش فوتبال کشور تا گران‌ترین نقل و انتقالات فوتبالی، مورد بررسی قرار گرفته که یقینا بخش جذابی برای مخاطبین ورزشی این مجله می‌باشد.

کتابچه‌ای در قسمت زیرین صفحات که عموما به مطالب علمی و دانستنی‌ها اختصاص پیدا می‌کند، در این شماره به تاریخچه و مشخصات خودرو ‌هایی می‌پردازد.

«افشین اعلاء» و «سیامک سرمدی» سردبیران این مجله و «احمد قائمی مهدوی» نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. «حامد کمالی» تصویرگری این هفته نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را به صاحب امتیازی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(س)، به عهده دارد.

علاقه‌مندان به مجله دوست کودکان می‌توانند با تماس با شماره تلفن 66489161 و یا آدرس پستی تهران - خیابان انقلاب - روبه روی دانشگاه تهران - پاساژ ظروفچی - پلاک 1296 و یا کد پستی 1314743565‌، از نحوه ایجاد اشتراک برای دریافت مجله دوست کودک در داخل و خارج از کشور مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.