استاد برجسته حوزه علمیه قم، بزرگداشت 15 خرداد را زنده نگه داشتن ارزش های انسانی در طول تاریخ دانست و گفت:یکی از خدمات امام راحل این بود که فقه شیعه را از حجره های حوزه علمیه بیرون آورد و گفت این فقه می تواند دنیا را اداره کند.

به گزارش جماران، آیت الله رضا استادی دوشنبه شب در «همایش حماسه حسینی قیام خمینی» ویژه گرامیداشت یوم الله 15 خرداد در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، اظهار داشت: این روز بزرگ مانند روز سرنوشت ساز عاشورا که در حقیقت روز پاسداشت اسلام و قرآن محسوب می شود، یک روز الهی است و اهمیت فراوانی دارد.
وی افزود: یکی از خدمات امام راحل این بود که فقه شیعه را از حجره های حوزه علمیه بیرون آورد و گفت این فقه می تواند دنیا را اداره کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جهانی کردن مکتب اهل بیت را از دیگر خدمات امام ذکر کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز دیگر هیچ نقطه ای در جهان نیست که نام شیعه در آن شنیده نشده باشد، از این رو رسانه ها باید اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند.
استادی با تاکید بر این که باید عمل به سیره امام راحل را بیش از هر چیز نخست در وجود خودمان جستجو کنیم، افزود: یکی از مشکلات مهم کشور این است که از دیگران زیاد صحبت می کنیم در حالی که از خودمان غافل هستیم.
وی به توجه زیاد حضرت امام به موضوع داشتن اخلاص در امور مختلف و پرهیز از اختلاف میان مسئولان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: روزی که حضرت امام نهضت خود را آغاز کرد، به غیر از قم در جای دیگری شهرت نداشت، ولی این که چگونه با یک صدا و با یک نامه همه مردم را جذب می کند، هنر اصلی حضرت امام است.
وی همچنین شعار زدگی و نپرداختن به شعارها را نیز از نگرانی ها و دغدغه های حضرت امام دانست و گفت: اگر شعارهای دینی در جامعه مطرح باشد، ولی زندگی افرادی که در ایران زندگی می کنند، به لحاظ پایبندی به ارزش ها با دیگر مردمان جهان فرقی نکند، در واقع به مفهوم تحقق نیافتن اهداف و آرمان های امام و انقلاب است.
استادی همچنین با اشاره به تاثیر حضرت امام در ایجاد تحول های گسترده در کشورهای مختلف منطقه گفت: حضرت امام همواره همگان را نسبت به مراقبت از نفس و مسائل مختلفی همچون دین، دیانت و تقوی سفارش می نمود.
استادی وحدت و انسجام ملی را از دیگر توصیه های حضرت امام برشمرد و افزود: در دیدگاه و منظر امام راحل، اسلام و قوانین اسلامی تنها وقتی در خارج از ممالک اسلامی پیاده می شود که همه مسلمانان هیچ کار غیر اسلامی و حرامی را انجام ندهند.
وی با بیان این که اگر کسی مراقب نباشد این حرف ها و سخنان کار ساز نیست، افزود: مسائلی مانند اسلام و انقلابی بودن مرزها و محدوده مشخصی دارد، ایران کشوری با 80 میلیون تن جمعیت است که به غیر از اقلیتی، بقیه مسلمان و شیعه و دارای یک رهبر هستند و نسبت به نظام اسلامی ابراز علاقه می کنند کما اینکه در انتخابات اخیر نیز شرکت بیش از 40 میلیون تن از مردم این موضوع را ثابت کرد، حال اگر نتوانیم آنها را همراه خود داشته باشیم، فکر نمی کنم کار درستی باشد.
در این همایش که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه گرامی امام، فضلا، اساتید، طلاب، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد از خانواده شهیدان قیام 15 خرداد 42 تجلیل شد.
در پانزدهم خرداد سال 1342 و به دنبال دستگیری حضرت امام، شمار زیادی از مردم قم و تهران تظاهرات کردند که در جریان این تظاهرات بسیاری از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.