درباره نیروی هوایی چین نیز در این گزارش آمده است که بمب افکن های چینی در حال دستیابی به قدرتی هستند که به توانند به اهدافی دور از چین حمله کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس یک گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) بمب افکن های چینی برای انجام ماموریت های حمله به اهداف آمریکایی یا حمله به اهداف همپیمانان آمریکایی در اقیانوس آرام آموزش می کنند. این گزارش همچنین به چگونگی تجهیز نیروهای زمینی چین برای «جنگ و پیروزی»اشاره کرده است.

در این گزارش سالیانه که به کنگره ارائه شده است و روز گذشته-پنجشنبه-صادر شد، رشد قدرت نظامی،اقتصادی و دیپلماتیک چین برجسته شده است و اینکه چگونه پکن از آن برای تأثیرگذاری بین المللی و سلطه منطقه ای اش استفاده می کند.

درباره نیروی هوایی چین نیز در این گزارش آمده است که بمب افکن های چینی در حال دستیابی به قدرتی هستند که به توانند به اهدافی دور از چین حمله کنند.

در این گزارش آمده است: در سه سال اخیر ارتش آزادیبخش ملی چین به شکل سریعی مناطق عملیاتی بمب افکن های خود روی آب را توسعه داده امری که باعث شده است به توان ها و مهارت هایی در مناطق آبی حساس دست یابند و احتمالا آنها در زمینه حمله به اهداف آمریکایی و یا همپیمانان آمریکا آموزش می بینند. در این گزارش همچنین به چگونگی کشاندن عملیات این بمب افکن ها توسط چین به خارج از اقیانوس آرام اشاره شده است.

در ماه آگوست سال 2017 شش بمب افکن چینی از نوع«اچ 6 کای» بر فراز تنگه «میاکو» در جنوب شرق جزایر ژاپن به پرواز در آمدند و سپس برای نخستین بار به سمت شرق به پرواز در آمدند تا در شرق «اوکیناوا» همان جایی که 47 هزار نظامی آمریکایی مستقر هستند پرواز کنند.

در این گزارش آمده است که چه بسا چین توان خود برای حمله به نیروهای آمریکایی و نیروهای همپیمانانش و پایگاه های نظامی در غرب اقیانوس آرام از جمله«گوام» را نشان دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین و آمریکا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.