رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش تولیدات الکترونیکی آمریکا که افتخار بخش صنعتی آمریکا به شمار می رود را تحریم می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش تولیدات الکترونیکی آمریکا که افتخار بخش صنعتی آمریکا به شمار می رود را تحریم می کند.

اردوغان افزود: قصد داریم تولیدات بهتر و با کیفیت تر از تولیداتی که با ارزهای خارجی وارد می کنیم را تولید کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی همچنین گفت: امروزه کشور ما یکی از قوی ترین سیستمهای بانکی در جهان را داراست.

وی افزود: دشمنی با موفقیت کشورمان به عنوان هفدهمین اقتصاد دنیا که با احتساب شاخص قدرت خرید سیزدهمین اقتصاد دنیا هستیم با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

اردوغان تصریح کرد:اینها زمانی که در عرصه میدانی قادر به تحمیل خواسته‌های خود به ما نمی‌شوند، از دیپلماسی، نیروی نظامی و بی‌ثباتی اجتماعی و سیاسی به عنوان سلاحی به منظور رسیدن به این خواسته‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح کرد: بیشتر تولید و صادرات خواهیم کرد. انبار کردن کالاها هیچ معنایی ندارد.فرایند موجود هزینه هایی برای ما خواهد داشت، اما بدون شک برای کسانی که این عملیات را ترتیب داده اند نیز هزینه هایی به همراه خواهد داشت.

اردوغان تأکید کرد: بهتر از کالاهایی که با ارز وارد می کنیم را در داخل کشور تولید و صادر خواهیم کرد. کالاهای الکترونیکی تولید آمریکا را تحریم خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: کسانی که قصد دارند در کشورمان سرمایه گذاری کنند را بیشتر تشویق خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.