این روزنامه به نقل از یک منبع نوشت که کره شمالی ممکن است بخواهد از این شهروند برای معامله در هر گونه مذاکراه سیاسی در آینده استفاده کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه ژاپنی آساشی شیمبون امروز شنبه نوشت که یک شهروند ژاپنی به دلایل نامعلومی در کره شمالی بازداشت شده است و مسئولان دولت ژاپن در تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره سلامت وی هستند.

کره شمالی یک شهروند ژاپنی که به واسطه یک شرکت گردشگری به عنوان توریست به این کشور وارد شده بود را به دلایل نامعلومی آخر ماه گذشته بازداشت کرد.

این روزنامه به نقل از یک منبع نوشت که کره شمالی ممکن است بخواهد از این شهروند برای معامله در هر گونه مذاکراه سیاسی در آینده استفاده کند.

همچنین منابع دولتی ژاپن گفتند که جزئیات بازداشت این شهروند ژاپنی مشخص نیست و چه بسا وی مظنون به جاسوسی است.

به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، یک مقام وزارت خارجه این کشور در خصوص وضعیت این فرد 30 ساله اظهار نظری نکرده است.

از سوی دیگر، ری «یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی نیز در بازگشت از سفر خود به سنگاپور و ایران در فرودگاه پکن٬ سوال مرتبط با این فرد را بی پاسخ گذاشت.

گفته می شود همزمانی این بازداشت با انتشار گزارش هایی درخصوص احتمال دیدار شینزو آبه و کیم جونگ اون درباره شهروندان ژاپنی ربوده و برده شده به کره شمالی٬ احتمال تحقق این رایزنی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.