برخی منابع دیگر نیز تأکید کردند که پدافند هوایی سوریه هواپیماهای مهاجم را سرنگون کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی چند پهپاد به فرودگاه نظامی«الشعیرات» در ریف «حمص» طی شب گذشته مقابله کرد.

برخی فعالان سوری بدون اشاره به جزئیات گفتند چندین انفجار در این فرودگاه شنیده شده است.

برخی منابع دیگر نیز تأکید کردند که پدافند هوایی سوریه هواپیماهای مهاجم را سرنگون کرده است.

برخی این حمله را شبیه به حملاتی دانستند که از هر از چند گاهی پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه در «لاذقیه» را هدف قرار می دهد، حملاتی که گروه های مسلح عامل آن هستند.

برخی دیگر نیز اسرائیل را عامل این حمله می دانند آن هم پس از آن که هفته گذشته دو پهپادش را ارتش سوریه در غرب دمشق سرنگون کرد.

هیچ گزارشی از تلفات مادی یا انسانی این حمله هوایی منتشر نشده است.

 

 

دیگر تحولات

خبرگزاری سانا تأکید کرد که یگان های ارتش سوریه طی تکمیل تامین امنیت روستاها و مناطق آزاد شده از لوث تروریسم، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات که بعضی از آن ساخت آمریکا و اسرائیل است، و مهمات مربوط به گروه  موسوم به «گلاه سفیدها» را در منطقه «الحاره» و اطراف آن در حومه شمالی غربی «درعا» کشف کردند.

یک منبع نظامی به گزارشگر جنگی سانا گفت: مقامات مسئول ارتش دو انبار متعلق به گروه  های تروریستی به عمق 8 و 12 متر را در منطقه الحاره و اطراف تل الحاره را کشف کردند.

این منبع تصریح کرد: این انبارها حاوی مقادیر زیادی مهمات و تسلیحات و مسلسل های سنگین و نیمه سنگین و موشک های ضد تانک و خمپاره ها و خمپاره اندازهای متنوع، است.

این منبع در ادامه افزود: از جمله تسلیحات کشف شده، مهمات تفنگ ها ،مسلسل ها، گلوله هایی تانک ها ، خمپاره اندازها ، نارنجک های دستی ،مین ها ، مسلسل ها و موشک های ضد تانک  متنوع و ساخت آمریکا و اسرائیل، هستند 

منبع یاد شده همچین عنوان کرد که یکی از این دو انبار حاوی مهمات مربوط به گروه موسوم به  گلاه سفیدها  بود.

گفتنی است که واحدهای مهندسی ارتش سوریه با همکاری نهادهای ذیربط مسئول، اقدامات خود برای تامین امنیت مناطق آزاد شده توسط ارتش و پاکسازی روستاها و شهرک ها و مزارع در حومه درعا به منظور خنثی کردن مین ها و بسته های انفجاری و کشف تسلیحات و مهمات به جا مانده از تروریست ها  در مخفیگاه ها و انبارها، ادامه می دهند.

در تحولی دیگر، ائتلاف غیر قانونی به رهبری آمریکا که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی  داعش  تشکیل شد، به مسئولیت خود درخصوص کشتن ۷۷ غیرنظامی در استان «الرقه» اذعان کرد.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در این زمینه نوشت : سازمان عفو بین‌الملل در گزارش ژوئن گذشته خود گفت: جنگده های  ائتلاف  چهار کشتار دسته جمعی  طی تابستان سال گذشته در الرقه مرتکب شد که درپی آن 77 غیرنظامی از جمله 24 کودک و 25 زن قربانی شدند.

از جهتی دیگر، پس از پایان دادن به حضور تروریستی کمک های غذایی میان اهالی شهر «نوی» توسط هلال احمر عربی سوریه با همکاری استانداری درعا توزیع شد.

این کمک ها شامل 24 کامیون حامل 5 هزار سبد غذایی اهدا شده توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد، است.

همچنین  بازگشت صد ها نفر از اهالی شهرک «الحمیدیه» در ریف «قنیطره» به منازل خود پس از آزادسازی این شهرک و پاکسازی آن از بقایای تروریست ها آغاز شد.

روز گذشته نیز پس از پاکسازی شهرک ها و روستاهای «جباثا الخشب ،طرنجه ، أوفانیا و عین البیضه» از مین ها و بمب های دست ساز کارگذاشته شده توسط تروریست ها در خیابان ها و اراضی کشاورزی، ده ها خانواده به منازل خود در این مناطق بازگشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.