سفیر تام الاختیار جدید عراق در سوریه تأکید کرد که بغداد و دمشق در صدد بازگشایی گذرگاه های مرزی میان دو کشور به ویژه گذرگاه«البوکمال-القائم» هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا،«سعد محمد رضا» سفیر تام الاختیار جدید عراق در سوریه تأکید کرد که بغداد و دمشق در صدد بازگشایی گذرگاه های مرزی میان دو کشور به ویژه گذرگاه«البوکمال-القائم» هستند.

 سفیر جدید عراق در دیدار با «حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه در دمشق گفت که عراق وجود گروه تروریستی داعش در این کشور را پایان داد. 

محمد رضا تأکید کرد که کشورش قصد دارد جمعیت دوستی پارلمانی عراق و سوریه را پس از آغاز به کار پارلمان جدید بار دیگر احیا کند.

وی تصریح کرد: دو کشور در معرض توطئه ای خبیثی قرار گرفتند اما توانستند آن را خنثی کنند.عناصر گروه تررویستی داعش در عراق از بیش از 120 ملیت بودند و این نشان می دهد که توطئه بزرگ بوده و هدف از آن نیز تجزیه دو کشور بوده است.

سفیر عراق به توافق نامه همکاری راهبردی بین عراق سوریه که به زودی به امضا خواهد رسید اشاره کرد وگفت: این توافق نامه در تحکیم و توسعه تمام جنبه های روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و تجاری و امنیتی را کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سانا درباره افتتاح گذرگاه های مرزی بین دو کشور بر اهمیت گشایش مجدد این گذرگاه ها به منظور تقویت مبادلات تجاری تاکید کرد و گفت هم اکنون ما پیگیر گشایش این گذره گاها به خصوص گذرگاه بوکمال –قائم هستیم.

 حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز طی دیدار با سعد محمد رضا  سفیر تام الاختیار عراق در سوریه تاکید کرد که دو ملت سوریه وعراق دارای روابط دیرینه ورو به افزایش است و به مثابه یک ملت  هستند. 

صباغ تأکید کرد که مقاومت دو کشور توطئه های غربی و صهیونیستی در منطقه را ناکام کرد.

 صباغ همچنین تصریح کرد که موفقیت هایی که توسط ارتش عربی سوریه در مقابله با گروه های تروریستی صورت به دست آمد، اربابان تروریست ها را شوکه کرد و به انجام حملات مستقیم علیه دولت سوریه وادار کرد اما مجددا اهداف پلید شان به سبب مقاومت مردم سوریه و پشتیبانی آن ها از ارتش و رهبری خود محقق نشده است.

رئیس مجلس سوریه برای سفیر عراق در دمشق در انجام تمام ماموریت موکله که به نفع دو کشور و ملت دوست باشد آرزوی موفقیت کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.