استعفای دیوید دیویس تنها دو روز پس از جلسه ترزا می با اعضای کابینه خود در مورد طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «دیوید دیویس» وزیر برکسیت در کابینه «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از سمت خود کناره گیری کرد.

استعفای دیوید دیویس تنها دو روز پس از جلسه ترزا می با اعضای کابینه خود در مورد طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام شد. نخست وزیر انگلیس از دستیابی به توافقی خبر داده است که براساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا رابطه تجاری نزدیکی با این اتحادیه خواهد داشت.

دیوید دیویس در توضیح دلیل کناره گیری خود گفته است که نمی خواهد از سر «بی میلی» با طرح نخست وزیر همراهی کند. او همچنین در نامه استعفای خود اعلام کرده است که سیاست فعلی، خواسته رای دهندگانی را که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند برآورده نمی کند.

به گفته وی انگلیس در «بهترین حالت در جریان مذاکرات با اتحادیه اروپا در موقعیت ضعف» قرار خواهد داشت.

دیوید دیویس، ۶۹ ساله یکی از منتقدان اتحادیه اروپا و از هواداران «برکسیت سخت» (Hard Brexit) است. استیو بیکر و سوئلا براورمن دو وزیر دیگر مسئول در امر برکسیت هستند که پیش از دیوید دیویس از سمت خود کناره گیری کردند.

دیوید دیویس در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی و پس از رای اکثریت رای دهندگان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به عنوان وزیر برکسیت منصوب شد.

طی ماه های گذشته بارها احتمال استعفای دیوید دیویس در رسانه های انگلیسی مطرح شده بود. استعفای او با استقبال هواداران «برکسیت سخت» در حزب حاکم محافظه کار روبه رو شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترزا می بریکست
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.