در 25 ماه می گذشته بیش از 15 غیرنظامی سوری در نزدیکی شهر«المیادین» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه در حمله هوایی آمریکا به «یک مقر و مرکز رسانه ای» وابسته به داعش کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا اذعان کرد 28 غیرنظامی دیگر را در سوریه و عراق به قتل رسانده است و با کشته شدن این غیرنظامیان، تعداد غیرنظامیانی که به شکل رسمی اعلام شده است در عملیات ائتلاف بین المللی تا کنون کشته شده اند حداقل به 883 نفر افزایش یافت.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با صدور بیانیه ای تأکید کرد که بررسی 49 گزارش در ماه مارش گذشته درباره غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی و توپخانه ای تکمیل شد و مشخص شد که همه به جز سه گزارش درست هستند.

این غیرنظامیان سال گذشته در حملات ائتلاف بین المللی در سوریه و عراق کشته شدند.

در 25 ماه می گذشته بیش از 15 غیرنظامی سوری در نزدیکی شهر«المیادین» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه در حمله هوایی آمریکا به «یک مقر و مرکز رسانه ای» وابسته به داعش کشته شدند.

برخی مسئولان آمریکایی گفتند که «بر اساس ارزیابی تحقیقات همه تدابیر پیشگیرانه لازم اتخاذ شده است اما متاسفانه غیرنظامیانی در حملات کشته شدند!!»

در حمله به یک مقر داعش در شهر «الرقه» در سوریه در 27 آوریل سال 2017 حداقل 11 غیرنظامی کشته شدند و در حمله هوایی دیگری نیز در 16 ماه می یک غیرنظامی دیگر کشته شد.

این در حالی است که محققان هنوز در حال بررسی 476 گزارش دیگر در ارتباط با حملات هوایی ائتلاف بین المللی و کشته شده غیرنظامیان بی گناه هستند.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از آگوست سال 2014 تا پایان مارس 2018  بیش از 29254 حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده است.

از سوی دیگر، گروه«ایروارز»که جمعی از روزنامه نگاران و پژوهشگران را شامل می شود آمار و تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات هوایی ائتلاف بین المللی که توسط این ائتلاف اعلام شده است را بسیار اندک دانسته و تأکید کرد که تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات ائتلاف بین المللی حداقل 6259 تن است.

بنابراین گزارش، شدت حملات هوایی آمریکا و متحدانش به داعش در سوریه و عراق به شکل بزرگی کم شده است زیرا عناصر این گروه تروریستی از بیش از 98 درصد از اراضی تحت اشغالش بیرون رانده شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.