با بغرنج شدن اوضاع کنونی، عدم مشارکت ترامپ در انتخابات 2020 هر روز بیش از پیش روشن می‌ شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی بر روی وب سایت خود نوشت: سه سال از زمانی که دونالد ترامپ از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، می گذرد، و سیاستمداران جمهوری خواه به نظر می رسد که درباره آینده واقعی این ستاره تلویزیونی سابق به همان حد سردرگم نگاه می کنند که در روز نخست و در زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی اش نگاه می کردند.

این حقیقت دارد که رهبران جمهوری‌ خواه در حالی که دونالد ترامپ به قوانین احترام نمی گذارد، به قضات فدرال حمله می کند و رسانه‌ های آزاد آمریکا را «دشمن مردم» می نامد، ساکت مانده اند. این سگ های دست آموز همچنین مقابل رئیس‌ جمهوری سکوت اختیار کرده اند که با اقداماتش موجب می‌ شود تا جوانان آمریکایی در آینده با بدهی فلج‌کننده مواجه شوند. آنها همچنین با همراهی کردن با ترامپ در زمانی که آمریکایی‌ های لاتین‌ تبار را «متجاوز» خواند، مانع ورود ده‌ ها میلیون مسلمان به کشور شد و از برتری‌ طلبی سفیدپوستان پس از رویدادهای «شارلوتزویل» دفاع کرد، موجب سرافکندگی اولین رئیس‌ جمهور جمهوری‌ خواه آمریکا شدند که تمام عمر برای از بین بردن برده‌ داری تلاش کرد.

و همین قانونگذاران بی اخلاق، زمانی که از آنها پرسیده شد که آیا از انتخاب مجدد رهبرشان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی حمایت می‌کنند یا خیر، سکوت کردند.

زمانی که از «لامار الکساندر» نماینده جمهوری خواه ایالت «تنسی» در این خصوص سوال پرسیده شد، وی گفت: «ببینید، من اکنون بر روی مبارزه با مواد مخدر متمرکز شده ام.» الکساندر تنها سناتور جمهوری خواهی نیست که به این سوال ساده پاسخ بی ربط داده است.

«ویپ جان کورنیس» سناتور ایالت «تگزاس» هم از پاسخ دادن به این سوال سر باز زد و مدعی شد که تا سال 2020 خیلی مسائل ممکن است تغییر کند.

«باب کورکر»رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم پس از چهار روز تلاش برای پاسخ دادن به این سوال، آن را «ناعادلانه» خواند و در نهایت گفت که نمی خواهد «سوژه خبری» شود. سایر قانونگذاران جمهوری‌ خواه هم تمایلی به صحبت درباره انتخابات 2020 ندارند چون شخص ترامپ بیشتر تمایل دارد درباره پیچیدگی‌ های پرونده حقوقی «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های مستهجن صحبت کند.

اما در حالی که رئیس‌ جمهور آمریکا و تیم وکلای بی‌ کفایت او دلیلی برای رفتار محتاطانه در قبال پرونده حقوقی دانیلز دارند، جمهوری‌ خواهان کنگره می‌ توانند آسوده خاطر باشند. زیرا روشن است که ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2020 نامزد نخواهد شد.

اتفاقات اخیر در پرونده راشا گیت پرونده را به سمتی سوق می دهد که پیش بینی می شود که اعضای خانواده ترامپ اولین افرادی خواهند بود که پشت میله های زندان دیده خواهند شد. گرچه تحقیقات مستقل «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روس‌ ها در انتخابات آمریکا موجب واکنش دفتر ریاست جمهوری شده است، اما مجوز وزارت دادگستری برای بازرسی منزل، دفتر کار و هتل محل اقامت «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ نگرانی‌ ها و نفرت بیشتری در دفاتر کاخ سفید ایجاد کرده که از رسوایی واترگیت در تابستان 1973 بیشتر است.

براساس این گزارش، اکنون حتی سرسخت‌ ترین متحدان ترامپ هم اذعان دارند تحقیقات مولر یک تهدید وجودی علیه آینده رئیس‌ جمهور آمریکاست؛ هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ سیاسی. متحدان ترامپ به رئیس‌ جمهور می‌ گویند درست مانند «مایکل فلین»، «ریک گیتس» و «جورج پاپادوپولوس» مشاوران قبلی اش اقداماتش ممکن است علیه خودش مورد بهره برداری قرار گیرد. جمهوری‌ خواهان در واشنگتن و در سراسر آمریکا ترامپ را یک چهره سیاسی زخم‌ خورده می‌ دانند و همین امر منجر شده تا از حمایت آتی خود صرف‌ نظر کرده یا حتی مستقیما رئیس‌ جمهور را به چالش نکشند.

این است که ما را به «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل ارجاع می دهد. فرماندار سابق کارولینای جنوبی یکشنبه گذشته اعلام کرد که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعمال می کند. این بیانیه هیلی، به رغم این حقیقت واضح که مطابق سیاست کاخ سفید و دستور کار جمهوری خواهان بود، ترامپ را به خشم آورد. با این حال رئیس جمهور به روس ها اطمینان داد که مانع از هر گونه تحریمی در آینده خواهد شد. دیگر مقامات کاخ سفید نیز صحبت های هیلی را بی اهمیت جلوه دادند.

اما هیلی با این کار خود اعلام کرد که بر خلاف بسیاری در کابینه ترامپ، به خود اجازه نخواهد داد بازیچه دست یک دلال سیاسی شود پیش از اینکه رئیس جمهور جدید در سال 2021 سوگند به جا آورد.

اما چشم انداز این مسئله چه خواهد بود؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.