در ادامه موج استعفاها و برکناری‌ ها در کاخ سفید، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرد از سمتش کناره‌ گیری می‌ کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیلی میل گزارش داد: «مایکل آنتون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا کناره گیری خود را از این سمت اعلام کرد. وی استعفایش را ساعاتی قبل از آغاز به کار «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید ترامپ اعلام کرده است. بولتون از امروز (دوشنبه) رسما این وظیفه را به عهده خواهد گرفت.

آنتون که توسط «مایکل فلین» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید برده شده بود، و بیشتر با «هربرت مک مستر» جایگزین او کار می کرد، آخرین مقامی است که در سونامی گسترده کناره گیری ها و استعفاها در تیم امنیت ملی و سیاست خارجی ترامپ از سمت خود کناره گیری می کند.

این اقدام، ترامپ را از داشتن یکی از قدیمی ترین و قوی ترین حامیان شعار «اول، آمریکا» به عنوان شعار اصلی سیاست خارجی دولت او، محروم می کند. او در اکثر جلسات، در کنار ترامپ حضور داشت.

 

4AF7905E00000578-5592893-image-a-55_1523241827194

4AF7905100000578-5592893-image-m-65_1523241948430

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گفت و گوی تلفنی با مایکل آنتون ضمن قدردانی از وی، از کناره گیری وی ابراز تاسف کرد.

کاخ سفید دلیل اصلی کناره‌ گیری آنتون را اعلام نکرده، با این حال این اقدام در ادامه عزل‌ و نصب‌ های اخیر در دولت ترامپ قابل ارزیابی است.

سریال برکناری و استعفاها در دولت ترامپ از «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت، آغاز شد. فلین اولین مشاور امنیت ملی ترامپ بود که تنها بعد از چند هفته فعالیت در کاخ سفید برکنار شد. او متهم شد که در مورد تماس هایش با روس ها، به اف بی آی دروغ گفته بود.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز کامی» رئیس اف‌ بی‌ آی، «سالی ییتس» سرپرست وزارت دادگستری آمریکا را کار برکنار کرده بود. علاوه بر این، «استیو بنن» استراتژیست ارشد ترامپ، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ، «رینس پاریباس» رئیس دفتر کاخ سفید، «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید و همچنین «هوپ هیکس» و «آنتونی اسکاراموچی» که در زمان های مختلف مسئولیت مدیر ارتباطات کاخ سفید را بر عهده داشتند، از سمت های خود کناره گیری کردند.

در تازه ترین مورد هربرت مک مستر روز جمعه کاخ سفید را ترک کرد. جان بولتون جای او را خواهد گرفت.

استعفای آنتون دو روز پس از خروج مک مستر صورت می گیرد.

آنتون در ابتدا حامی شعار «اول آمریکا»ی ترامپ بود، اما پس از اخراج فلین، خود را با مواضع اعتدالی مک مستر مطابقت داد.

 

4AF74A9D00000578-5592893-image-m-63_1523241893770

 

مایکل آنتون 47 ساله تصمیم دارد به تدریس و نویسندگی بپردازد و به عنوان مدرس در دانشگاهی در واشنگتن فعالیت خود را آغاز کند.

با گذشت یکسال و اندی از فعالیت ترامپ، تنش و درگیری و همچنین شمار بالای استعفاها و برکناری ها از برجسته ترین ویژگی های دولت تازه کار وی بوده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.