تأخیر نشست سران عرب با ترامپ فاش می کند که تا کنون واشنگتن هیچ پیشرفتی برای پایان دادن به اختلافات میان قطر و کشورهای تحریم کننده دوحه به رهبری عربستان به دست نیاورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج مسئول آمریکایی گفتند که کاخ سفید نشست سران عرب با «دونالد تارمپ» رئیس جمهور این کشور را که قرار بود بهار برگزار شود به ماه سپتامبر موکول کرد.

این مسئولان گفتند که دولت ترامپ برگزاری نشست سران عرب با ترامپ را که قرار بود در بهار برگزار شود را به دلیل بحران میان قطر و کشورهای عربستان، امارات و بحرین به ماه سپتامبر آینده به تأخیر انداخت.

دو مسئول آمریکایی گفتند که تصمیم به تأخیر در برگزاری نشست سران آمریکا و شش کشور حاشیه خلیج فارس به دلیل ترافیک برنامه های دیپلماتیک ترامپ صورت گرفته است و ترامپ منتظر موافقت کنگره با تعیین وزیر خارجه جدید یعنی«مایک پومپئو» به جای«رکس تیلرسون» است.

برخی منابع دیگر نیز گفتند که تأخیر نشست سران عرب با ترامپ فاش می کند که تا کنون واشنگتن هیچ پیشرفتی برای پایان دادن به اختلافات میان قطر و کشورهای تحریم کننده دوحه به رهبری عربستان به دست نیاورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.