کلیدی ترین مهره کاخ سفید که در طول دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، اصلی ترین مشاور و عامل حضور ترامپ در توئیتر بود، با اعلام کناره گیری از مقام خود در کاخ سفید تلاش کرد تا بلاگردان رئیس خود شود.

کاخ سفید آمریکا، نهم اسفند ماه، اعلام کرد هوپ هیکس، مدیر ارتباطات این نهاد از مقام خود کناره‌گیری کرده است.

 

به گزارش جماران ، پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داده بود «هوپ هیکس» مشاور سابق و کهنه کار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جلسه محرمانه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که 9 ساعت به طول انجامید، از اظهارنظر درباره دوره فعالیتش در کاخ سفید خودداری کرده است. [ اینجا ]

هوپ هیکس که به زن توئیتری تیم ترامپ معروف بود در توجیه این سکوت گفت: به وی توصیه شده است که چیزی نگوید و همکاری با دولت ترامپ اقتضا می کند، گاهی دروغ مصلحتی بگویید.

این استعفا پس از نشست پرسش‌و‌پاسخ کنگره با خانم هیکس، در پیوند با تحقیقات مربوط به دخالت‌های روسیه در انتخابات ایالات متحده صورت گرفته است.

برخی تحلیلگران معتقد هستند که کناره گیری اختیاری و یا اجباری این مهره کلیدی و یکی از نزدیکترین افراد به دونالد ترامپ، تلاشی برای ممانعت از برداشتن گام آخر تیم تحقیق و رسیدن به رییس جمهور آمریکا در پرونده موسوم به راشاگیت یا همان دخالت روسیه در روی کار آمدن ترامپ است. باید دید آیا این مدل ۲۹ ساله آخرین قربانی ترامپ است و می تواند از رسیدن تحقیقات به رئیس جمهور جلوگیری کند؟

 

اخبار مرتبط را پیگیری کنید:

گام به گام به سمت بازجویی از شخص رئیس جمهور آمریکا

 

آیا این زن ترامپ را سرنگون می کند؟

 

زندگی جالب مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز یک سال پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شمار اطرافیان نزدیک و مورد اعتماد وی که تصمیم به ترک کاخ سفید گرفته و یا اخراج شده‌اند، رو به افزایش است.

هوپ هیکس و سارا هاکپی سندرز در دفتر ریاست جمهوری کاخ سفید (رویترز)

راینس پریبوس، اولین رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ، اولین نفری بود که مجبور به ترک کابینه وی شد. استیو بنون، مشاور و استراتژیست و شان اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید از جمله نزدیکان دونالد ترامپ بودند که در یک سال گذشته تصمیم به ترک کاخ سفید گرفتند و یا اخراج شدند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.