عراق به شکل تلویحی اعلام کرد که آمریکا با خرید سامانه دفاع موشکی«اس400» از روسیه توسط بغداد مخالفت کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از المیادین، عراق به شکل تلویحی اعلام کرد که آمریکا با خرید سامانه دفاع موشکی«اس400» از روسیه  توسط بغداد مخالفت کرد.

«ابراهیم  الجعفری»وزیر خارجه عراق که در ژنو به سر می برد به شکل تلویحی گفت که آمریکا خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه توسط عراق را وتو کرد.

شب گذشته  الجعفری در سفر به مسکو از قصد عراق برای خرید سامانه موشکی اس 400 خبر داده بود و  گفته بود که عراق حق دارد بهترین فرصت برای تقویت وضع دفاعی خود را پس از آن که بهای گرانی در مبارزه با تروریسم داد، جستجو کند.

سه روز پیش نیز خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که «حاکم الزاملی» رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق اعلام کرد که کشورش می خواهد سامانه موشکی اس 400 را خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد که در عراق، اماکن مقدس زیادی وجود دارد که از اهمیت معنوی زیادی برای هر یک از ساکنان عراق برخوردار است و احتمال آن می رود که تروریست ها با کمک هواپیما به این اماکن مقدس حمله کنند.

نماینده مجلس عراق در این رابطه از حملات به «سامراء» یاد کرد که در آنجا اماکن مقدس برای شیعیان از جمله حرم عسکریین (ع) قرار دارد.

الزاملی تأکید کرد: «عراق حق دارد از سامانه اس 400 برای حمایت از خود برخوردار  باشد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اس400 روسیه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.