مقام‌ های کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد: همزمان با سفر هیئت عالی رتبه کره شمالی به همسایه جنوبی، مقام‌ های کره جنوبی از درخواست پیونگ یانگ برای مذاکره با آمریکا خبر دادند.

این اخبار بعد از دیدار ژنرال «کیم یانگ چال» یکی از مقام‌ های ارشد اطلاعاتی کره شمالی با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در آستانه مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در «پیونگ چانگ» اعلام شده است.

ژنرال کیم در صدر یک هیات 8 نفره برای سه روز به این کشور سفر کرده است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی امروز یکشنبه گزارش داد که یک دیپلمات ارشد کره شمالی، که مسئول امور مربوط به آمریکا است، در جمع هیئت کشورش حضور دارد. با وجود این‌، هیچ مقام رسمی احتمال انجام دیدار میان دو طرف را تائید نکرده‌ است.

این تازه ترین تلاش های دیپلماتیک برای مذاکرات دو کره و بعد از سفر خواهر رهبر کره شمالی در افتتاحیه المپیک است.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و «کیم یونگ نام» که عنوان رئیس دولت کره شمالی را دارد در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی حضور داشتند.

این بلندپایه‌ ترین هیات اعزامی کره شمالی به سئول از زمان جنگ میان دو کره در سال‌ های 1950 بوده است.

حضور این هیات در کره جنوبی و دیدار آنها با رئیس‌ جمهور کره جنوبی باعث گرم شدن روابط میان دو کشور شده و رهبر کره شمالی، رئیس‌ جمهور کره جنوبی را به پیونگ‌ یانگ دعوت کرده است.

به تازگی اعلام شد که کره شمالی در حاشیه افتتاحیه، ملاقات با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا را در دقایق آخر لغو کرد.

گفته شده «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا هم در مراسم اختتامیه حضور دارد و این گمانه زنی هایی را درباره دیدار او با مقامات کره شمالی مطرح کرده است.

مقام‌ های آمریکایی البته دیدار با هیات کره شمالی در جریان این سفر را غیرممکن دانسته‌ اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته است تنها در صورتی با رهبر کره شمالی وارد مذاکره می‌ شود که او آماده صحبت درباره کنار گذاشتن برنامه هسته‌ ای اش باشد.

این در حالی است که روز جمعه واشنگتن تحریم‌ های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعلام کرد که کره شمالی متقابلا این تحریم‌ ها را «اقدام جنگی» خواند.

پیشتر هم «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از تلاش‌های موثر کره جنوبی در میزبانی بازی‌ های المپیک زمستانی تقدیر کرده بود.

در یک سال اخیر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است. کره شمالی بیش از 10 آزمایش موشکی و هسته ای انجام داده و آمریکا به این آزمایش ها معترض است و می گوید پیونگ یانگ این کشور را مستقیم تهدید کرده است. با اینکه مقام های آمریکا احتمال حمله نظامی را رد نکرده اند اما ترجیح می دهند از راه دیپلماتیک مشکل کره شمالی حل شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.