یکی از دلایل غیبت سرلشکر عسیری و کنفرانس های مطبوعاتی اش و برگزار نشدن چنین کنفرانس هایی ناکامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در عرصه پیشروی در یمن است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: سرلشکر« احمد حسن محمد عسیری» که سه سال پیش و در زمان آغاز جنگ علیه یمن کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کرد دیگر کنفرانس مطبوعاتی برگزار نمی کند؛ کنفرانس هایی که در زمان آغاز تجاوز نظامی ائتلاف عربی علیه یمن در سه سال پیش مرتب برگزار می کرد تا اطلاعات و اخبار جنگ را ارائه کند.غیبت وی از زمان تعیین  سرهنگ«ترکی المالکی» به عنوان سخنگوی ائتلاف عربی در یمن به عنوان جانشین اش رخ داده است.

سرلشکر عسیری در زمان آغاز جنگ  تقریبا هر روز به مانند کنفرانس های پنتاگون آمریکا کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کرد و  در مقابل صفحه الکترونیکی بزرگ توضیحاتی می داد و تفسیرهایی ارائه می کرد و اخبار و اطلاعات نظامی درباره حملات مختلف را بیان می کرد. سرلشکر عربستانی با اعتماد به نفس بالا سخن می گفت و تأکید می کرد که جنگ فقط چند هفته ادامه می یابد  و ائتلاف عربی عربستان به وجود حوثی ها پایان می دهد.

لیکن با گذشت زمان و رسیدن جنگ به سه سال، وی از صحنه رسانه ای نظامی به طور کامل ناپدید شد زیرا سرهنگ المالکی هر از چند گاهی ظاهر می شود و ائتلاف نیز هیچ گونه بیانیه ای جز شکایت  حکومت عربستان از موشک های بالستیکی که حوثی ها به پایگاه ها و فرودگاه های نظامی عربستان شلیک می کنند، صادر نمی کند.

یکی از دلایل غیبت سرلشکر عسیری و کنفرانس های مطبوعاتی اش و برگزار نشدن چنین کنفرانس هایی ناکامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در عرصه پیشروی در یمن است. همچنین در سایه واقعیت های جنگ سرلشکر عسیری خودش را در موضع بدی درباره چگونگی توجیه از بین نرفتن حوثی ها به رغم بمباران گسترده و نیز کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و گزارش های سازمان ملل می بیند که نتایج دخالت نظامی در یمن را جنایت جنگی توصیف می کند به ویژه آن که کودکان زیادی کشته شده و زیر ساخت و مناطق مسکونی زیادی نیز ویران شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.