«شیخ اکرم الکعبی» دبیر کل نجبای عراق در واکنش به تجاوز اخیر نیروهای آمریکایی‌ هشدار داد که در صورت عدم خروج ‍شان از عراق، آنان را اشغالگر به شمار خواهند آورد.

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به حمله روز شنبه (هفتم بهمن) بالگردهای آمریکایی به کاروانی از خودروهای نظامی و غیرنظامی عراقی در منطقه «البغدادی» واقع در شرق استان «الانبار» آن را شاهدی بر استمرار نقشه‌های شوم برای تخریب عراق توسط نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق مرزی بین عراق و سوریه خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» تصریح کرد: آن‌ها حملات خود به رزمندگان عراقی را ادامه می‌دهند درحالی‌که راه را برای نفوذ تروریست‌های شکست خورده داعش باز می‌کنند.

وی با بیان اینکه «حضور آمریکایی‌ها در کشور هیچ سودی برای عراق و ملتش ندارد»، خاطرنشان ساخت: آنان همواره فقط باعث تخریب کشور و تقویت تروریست‌ها و دشمنان بوده‌اند.

این مقام عالی رتبه الحشد الشعبی (سازمان بسیج مردمی عراق) در ادامه، اتمام نقشه‌های استعماری نیروهای آمریکایی را تنها با اخراج کامل آنها از عراق اعلام کرد و گفت: استمرار حضور آمریکایی‌ها در عراق پس از پاکسازی آن از تروریسم، غیر قانونی، غیر شرعی و غیر میهنی است.

شیخ اکرم الکعبی اضافه کرد: باید سرقت ثروت کشور و نفوذ آن‌ها در همه عرصه‌های اقتصادی، نظامی و حتی سیاسی پایان یابد.

وی هشدار داد: چنانچه آمریکایی‌ها از عراق بیرون نروند، آنان را اشغالگر به شمار آورده و اقدامات مقتضی را انجام خواهیم داد.

دبیرکل نُجَباء در پایان از تمام سیاستمداران میهن دوست عراقی خواست تا با اتخاذ مواضع صریح و سریع، در راستای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق عمل کنند.

 

جزئیات حمله آمریکا به البغدادی

منابع امنیتی عراقی شنبه هفته جاری اعلام کردند: یک بالگرد آمریکایی بامداد شنبه چندین خودرو وابسته به بخشدار شهر البغدادی را در غرب الانبار هدف قرار داد که بر اثر آن ۲۸ نفر کشته و زخمی شدند.

«شرحبیل العبیدی» بخشدار شهر البغدادی به همراه سرهنگ «سلام العبیدی» رئیس پلیس منطقه برای بازدید از رئیس قبیله العبیدی در حرکت بودند که یک بالگرد آمریکایی آنها را هدف قرار داد.

در این حمله علاوه بر بخشدار و رئیس پلیس منطقه پنج تن از محافظان بخشدار به همراه سه نفر دیگر کشته و بیست نفر دیگر از جمله برخی از نیورهای الحشد عشایری زخمی شدند.

منابع مطلع در عراق اعلام کردند هدف عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی در منطقه البغدادی استان الانبار، بازداشت یکی از روسای عشیره‌های محلی در این منطقه بود.

به گفته این منابع، پس از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه، بالگردهای آپاچی اطراف خانه این فرد را با موشک هدف قرار دادند. در این حمله هوایی یک افسر اطلاعاتی عراق و پنج نیروی امنیتی محلی هم کشته شدند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از بغداد گزارش داد: مقامات عراقی اعلام کردند در حمله اشتباهی به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به نیروهای عراقی، هشت نفر کشته شدند.

به گفته یک مسئول استان الانبار، در حمله یک فروند جنگنده آمریکایی به مرکز منطقه البغدادی، در ۲۵۰ کیلومتری غرب بغداد در استان سنی نشین الانبار، هشت نفر که یک مقام بلندپایه اطلاعاتی، پنج نیروی پلیس و یک زن بودند، کشته شدند.

این حمله واکنش گسترده مسئولان عراق و دولت این کشور را در پی داشت و به شدت محکوم شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.