دامنه اعتراض ها علیه تصمیم های دولت تونس برای بالا بردن قیمت ها و اعمال مالیات های جدید گسترش پیدا کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی گفتند که شب گذشته نیروهای پلیس تونس برای متفرق کردن معترضان در حداقل پنج شهر این کشور از گاز اشک آور استفاده کرد و به شدت با آنها درگیر شد.

این شاهدان افزودند که دامنه اعتراض ها علیه تصمیم های دولت تونس برای بالا بردن قیمت ها و اعمال مالیات های جدید گسترش پیدا کرده است.

این اعتراض ها شامل منطقه«التضامن» در پایتخت و شهر«طبریه» نیز شد؛طبریه روز دوشنبه شاهد کشته شدن یکی از معترضان به دست پلیس شد.

تونس اعتراض ها

در تحولی دیگر، دولت تونس یگان هایی از ارتش را در نزدیکی مراکز حیاتی و تأسیسات مهم در پایتخت مستقر کرد و این اقدام به عنوان تدابیر پیشگیرانه به دلیل موج اعتراض ها و خشونت ها و تخریب هایی صورت گرفت که پایتخت و شهرهای دیگر تونس را فرا گرفته است.

یگان هایی از نیروهای ارتش در نزدیکی کاخ حکومتی در«القصبه»، ساختمان رادیو وتلویزیون، بانک مرکزی، ساختمان های وزراتخانه ها و تأسیسات حیاتی انرژی برای تأمین امنیت آنها و جلوگیری از حمله معترضان به این مراکز و ساختمان مستقر شدند.

یک منبع دولتی نیز گفت که امروز قرار است« الباجی قائد السبسی» رئیس جمهور و «یوسف الشاهد» نخست وزیر تونس برای رایزنی درباره اوضاع امنیتی نشست برگزار کنند و این مساله را نیز مورد بررسی قرار دهند که آیا اوضاع به گونه ای است که نیاز به اعلام حالت فوق العاده در کشور برای برقراری امنیت وجود دارد یا خیر.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.