در بمباران یک بازار شلوغ در استان«الحدیده» در غرب یمن توسط هواپیماهای عربستان سعودی متحدان عربش 32 نفر کشته و زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،نخستین جنایت عربستان سعودی در سال جدید میلادی(سال 2018) در یمن امروز دوشنبه در غرب یمن رخ داد.

در بمباران یک بازار شلوغ در استان«الحدیده» در غرب یمن توسط هواپیماهای عربستان سعودی  متحدان عربش 32نفر کشته و زخمی شدند.

یک منبع محلی در این زمینه گفت که جنگنده های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی امروز یک پمپ بنزین را در بازاری شلوغ در شهر«الجراحی» در استان الحدیده بمباران کردند که در اثر آن 24 نفر کشته شدند و 8 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این آمار اولیه است و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد زیرا شماری مفقود شدند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

در تحولی دیگر، نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن اعلام کرد یک فروند زیردریایی تجسسی ائتلاف متجاوز را در آب های منطقه ای یمن به غنیمت گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در یمن این زیردریایی، هوشمند و از کلاس (ریموس 600) ساخت آمریکا است و در مأموریت های جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد.

این زیردریایی 500 کیلوگرم وزن و 3.25 متر طول دارد.

این نوع زیردریایی‌ها دارای حسگر صوتی هستند و با استفاده از آن به شناسایی مین‌های دریایی و نقشه‌برداری از سطح دریا می‌پردازند. دوربین این زیردریایی ساخت شرکت «هردوید»وابسته به شرکت حمل و نقل دریایی «کونگسبر» است.

ریموس 600 شبیه رباتی است که برای جستجوی هواپیمای خطوط هوایی گمشده مالزی مورد استفاده قرار گرفت.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن طی 1000 روز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور 10 فروند کشتی و ناوچه و تعدادی قایق های جنگی متعلق به متجاوزان را هدف قرار داده است.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن بارها بر آمادگی بالای خود برای مقابله با هر گونه تهدیدی در سواحل یمن تأکید کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.