امروز رقیب رئیس جمهور روسیه با برگزاری تجمعاتی در 20 شهر روسیه رسما ورود خود را به کارزار انتخاباتی این کشور اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد هزاران نفر از مردم روسیه امروز یکشنبه با برپایی تجمعاتی از کاندیداتوری «الکسی ناوالنی» چهره مخالف دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند.

حمایت از کاندیداتوری وی در تجمعاتی در 20 شهر روسیه صورت گرفت و در شهر «مسکو» به تنهایی 700 نفر از کاندیداتوری ناوالنی حمایت کردند.

ناوالنی که خود در گردهمایی مسکو شرکت داشت، گفت: «من بسیار خوشحالم که به شما بگویم اینجا ایستاده ام تا کاندیدی همه روسیه باشم.»

این گردهمایی به تجمع انتخاباتی آمریکا شباهت بسیاری داشت.

 

_99349344_043724834-1

 

ناوالنی ادامه داد: «ما آماده پیروزی هستیم و در این انتخابات پیروز می شویم.»

این چهره سرشناس مخالف دولت روسیه که به عنوان تنها کاندیدای دارای شانس بالا برای به چالش کشیدن ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری از او یاد می‌ شود، می‌ گوید تمام تلاش خود را صرف ورود به انتخابات ماه مارس 2018 می کند.

گفته می شود دو عضو کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه هم در تجمع مسکو شرکت داشتند این در حالی است که برخی مقام‌ های روسیه پیشتر گفته بودند این رهبر کاریزماتیک 41 ساله به دلیل سوابق کیفری، واجد شرایط کاندیداتوری نیست؛ اتهاماتی که ناوالنی آنها را صرفا با انگیزه سیاسی دانسته است. مقامات گفته اند تنها معجزه می تواند به راهیابی او در انتخابات کمک کند.

یک کاندیدای مستقل به دستکم 500 رای نیاز دارد تا بتواند برای شرکت در انتخابات ثبت نام کند. ناوالنی گفته است رای دستکم 500 روسی را در 20 شهر بدست خواهد آورد تا کار مقامات برای رد صلاحیت وی را دشوارتر سازد.

اوایل ماه جاری میلادی پوتین 65 ساله اعلام کرد که برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد. در صورت پیروزی، ممکن است دوران حکمرانی او در روسیه تا 2024 ادامه یابد و تبدیل به طولانی‌ ترین دوران رهبری در روسیه از زمان استالین شود.

ناوالنی از پوتین به عنوان یک کلاهبردار یاد کرد و گفته که تسلیم او نخواهد شد.

او امروز یکشنبه حتی تهدید کرد که اگر از او ثبت نام به عمل نیاید، انتخابات را بایکوت خواهد کرد.

او پیشتر در پستی در وبلاگش به حامیان خود گفته بود: «من می‌خواهم حمایت شما از خودم را تضمین کنم. اینکه نگذارند ما در انتخابات شرکت کنیم غیرممکن است.»

او که یک وکیل تحصیلکرده در غرب است گفته تنها سیاستمداری در روسیه است که به درستی یک کارزار انتخاباتی را برگزار کرده و در همین راستا طی یک سال گذشته به مناطق دورافتاده روسیه سفر کرده و از همه خواسته به او رای بدهند.

ناوالنی پیشتر یک جنبش اعتراضی قدرتمند را در روسیه به وجود آورد و توانست 200 هزار فعال را به خود جذب کند.

او تنها در سال جاری میلادی سه حکم زندان را یکی به مدت 15، دیگری به مدت 25 و یکی نیز به مدت 20 روز سپری کرده است.

او در سال‌ های 2011 و 2012 بعد از ادعای وقوع تقلب در انتخابات پارلمانی به عنوان یکی از سازمان دهندگان اصلی تجمع‌ ها علیه پوتین شهرت پیدا کرد.

در حال حاضر پوتین به رغم برخی مشکلات در روسیه نظیر فساد و ضعف نابسامان سیستم بهداشت و درمان با کاهش محبوبیت مواجه شده اما با این وجود بر اساس نظرسنجی ها باز هم از محبوبیت 80 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.