از نکته های قابل تأمل و قابل توجه این است که دولت جدید اتریش با خارجی ها و پناهندگان در کشور و در رأس آنها مسلمانان دشمن است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آموزش و پرورش اتریش اعلام کرد که زنان معلم مسلمان در مدارس باید بی حجاب باشند و حجاب آنها ممنوع شود.

«هاینز وسمان» وزیر آموزش و پرورش دولت راستگرای تندروی جدید در اتریش  گفت که وی از مفهوم دولت سکولار حمایت می کند و باید زنان معلم مسلمان در مدارس با حجاب  نباشند.

وسمان این سخنان را امروز به روزنامه «کوریر» اتریش درباره طرح تدابیری که ممکن است در آینده در کودکستان ها، مدارس و دانشگاه ها اتخاذ می کند، گفت.

وسمان تأکید کرد که ضرورت دارد که به دانش آموزان در کشور پیش از آموزش خواندن و نوشتن و حساب، هرگز اجازه ترک مدرسه را نداد.

وسمان در ادامه تأکید کرد که دانش آموزان و دانشجویان خارجی که به کشور می آیند باید زبان آلمانی را یاد بگیرند و نیز دانش آموزان وقتی به سطح مشخصی از آموزش برسند باید کلاس های شان مختلط شود و به تحصیل در کلاس های ویژه خارجی ها ادامه ندهند.

وی درباره منع حجاب در مدارس نیز وسمان گفت که «من در درون خودم با دولت سکولار همبستگی می کنم و بر این باورم که معلم های زن نباید حجاب داشته باشند به استثنای مدارس دینی و خصوصی».

وی درباره لباس دانش آموزان نیز گفت که وی قصد ندارد وارد این گونه مناقشه ها شود و تأکید کرد که اتریش فرانسه نیست، به همین دلیل قصد ندارد که وارد مناقشه درباره سازماندهی لباس ها برای کودکان شود.

گفتنی است که دولت ائتلافی جدید اتریش از حزب مردمی راستگرای میانه رو و حزب آزادی راستگرای تندرو اتریش تشکیل شده و دوشنبه گذشته در پی ادای سوگند کار خود را شروع کرد.

بنابر این گزارش، از نکته های قابل تأمل و قابل توجه این است که دولت جدید اتریش با خارجی ها و پناهندگان در کشور و در رأس آنها مسلمانان دشمن است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.