پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

عبور وزیر خارجه بحرین از همه خطوط قرمز

دولت اشغالگر اسرائیل نمی تواند از نظام بحرین حمایت کند همانطور که پیش از آن نتوانست از برخی که معتقد بودند از آنها می تواند حمایت کند، حمایت کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به سخنان بی سابقه و وقیحانه وزیر خارجه بحرین درباره قدس پرداخت و نوشت: چراغ سبز رسمی حکومت بحرین به دولت اشغالگر اسرائیل می دهد، متوقف نشده و سطح آن هر ماه بیشتر می شود لیکن این که کار به جایی و به درجه ای برسد که شیخ« خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه اش مساله قدس اشغالی را یک مساله جانبی توصیف کند این عبور از همه خطوط قرمز و زیر پا گذاشتن همه اصول عربی و اسلامی با هم است.

شیخ خالد دو روز پیش در توئیتی پیش از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل  برای قطعنامه مخالفت با تصمیم « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناخن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با این گفته دست پیش را گرفت« انتخاب جنگ با ایالات متحده آمریکا درباره مسائل جانبی(منظورش مساله قدس است) بی فایده است این در حالی است که ما با هم با خطر واضح ایران می جنگیم»!!

شیخ خالد سخت در اشتباه است اگر فکر کند که جنگ با چیزی که وی خطر ایران نامید با جانبی به شمار آوردن مساله قدس اشغالی صورت می گیرد؛ مساله ای که(تصمیم ترامپ درباره آن) باعث خشم نزدیک به یک میلیارد و نیم مسلمان شد.از این جهت سخت در اشتباه است که آن چه اتفاق می افتد نیز کاملا برعکس است یعنی این گونه سخنان و موضع گیری ها این خطر را اگر وجود داشته باشد تقویت می کند و برای آن مهمات لازم که برایش اشتیاق فراوان دارد تا به دستش آورد آن هم در این زمان، ارائه می کند.

ملت بحرین با تمام مذاهب و نژادهایش یا اکثریت قاطع آن امکان ندارد که با شیخ خالد بن احمد و حکومتش در چنین موضع گیری هایی موافقت داشته باشد زیرا این ملت حاضر نیست بر سر عروبیت قدس و جایگاه اسلامی مقدس آن در ضمیر میلیاردها انسان شریف در جهان و نه فقط جهان های عربی و اسلامی معامله کند.

دولت اشغالگر اسرائیل نمی تواند از نظام بحرین حمایت کند همانطور که پیش از آن نتوانست از برخی که معتقد بودند از آنها می تواند حمایت کند، حمایت کند و گرنه از «مسعود بارزانی» و جدایی کردستان عراق از بغداد و نیز از هم پیمانانش در جنوب لبنان حمایت می کرد به همین دلیل هر گونه تکیه به این رژیم و دوستی با آن چیزی جز خسران و زیان در بر ندارد.

آن چه از ملت بحرین حمایت می کند اصول عربی و اسلامی و گفت و گوی جدی با ملتش و تقویت دموکراسی و فرهنگ همزیستی و تسامح است اما تلاش برای خروج از چارچوب عربی و اسلامی و نزدیک شدن به رژیم اسرائیل و آمریکا علیه منافع و اصول عرب ها و مسلمانان، تهدید واقعی بحرین را شکل می دهد زیرا این کار نه فقط در خدمت دشمنانش است بلکه هیچ گونه خدمتی به منافع نظام و ملتش نمی کند.

جناب آقای وزیر اشتباه ها تکرار شد و بیش از گذشته تحریک آمیز شده است و فرقی نمی کند توجیه های آن چه باشد. جناب آقای وزیر، بحرین اسرائیل و لابی سخنگوی آن در آمریکا را به دست می آورد اما هیبت و عروبیت و اسلامیت خود را از دست می دهد و خودش را منزوی می کند به ویژه در زمانی که معادلات سیاسی و نظامی در منطقه پس از خروج سوریه از بحرانش و بهبود عراق و ایستادگی ملت یمن به ضرر آمریکا و اسرائیل تغییر کرده  و می کند.

جناب آقای وزیر بحرین رک و پوست کنده می گوییم که کاسه صبر لبریز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.