دولت الجزایر با ورود نیروهای مارینز آمریکا به منظور حمایت از سفارت آمریکا در پی تصمیم جنجالی ترامپ درباره قدس مخالفت کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از وبسایت تلویزیون دجله، دولت الجزایر درخواست دولت آمریکا برای اعزام نیروهای دریایی(مارینز) آمریکا برای حمایت از سفارتش در پایتخت الجزایر از هر گونه تهدیدی در پی دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر«قدس» اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را رد  کرد.

یک مسئول الجزایری در گفت و گو با روزنامه « ژون اندیبوندون» فرانسوی زبان که شب گذشته منتشر شد، گفت که دولت الجزایر روز پنج شنبه با درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای مارینز برای حمایت از سفارت آمریکا در پایتخت الجزایر در پی موج جنبش های اعتراضی در جهان علیه دستور ترامپ مخالفت کرد.

این منبع افزود که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز پنج شنبه از وزارت خارجه آمریکا خواست که به دولت های عربی و اسلامی اطلاع دهد که اجازه دهند آمریکا نیروهای مارینز را برای تامین امنیت نمایندگی های دیپلماتیکش اعزام کند.

مسئول الجزایری در ادامه گفت که دولت الجزایر به دولت آمریکا تأکید کرد که امنیت نمایندگی های دیپلماتیک ماموریت اختصاصی نیروهای امنیتی الجزایر است و در این زمینه نیز نیروهای امنیتی الجزایر به اندازه کافی شایستگی و توانایی دارند.

این منبع در ادامه گفت که نمایندگی های دیپلماتیک در الجزایر در اصل از تدابیر امنیتی بالا برخوردار هستند و تهدید تروریستی در این کشور نیز ضعیف است.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.