دولت کانادا اعلام کرد که سفارت خود در سرزمین های اشغالی را به شهر قدس منتقل نمی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا تأکید کرد که سفارت این کشور در سرزمین های اشغالی در تل آویو باقی می ماند و به شهر قدس منتقل نمی شود.

ترودو با این اقدام اختلافش با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که روز چهارشنبه اعلام کرد سفارت ایالات متحده آمریکا به قدس منتقل می شود را مورد تأکید قرار داد.

ترودو در حاشیه دیدار رسمی اش از چین به شبکه های تلویزیونی کانادایی گفت که «سفارت مان را از تل آویو به قدس منتقل نمی کنیم».

ترودو بدون توجه به این که محافظه کاران یا لیبرال ها در قدرت باشند بر موضع ثابت کانادا برای تشویق تشکیل دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.